Svijet
U SREDOZEMNOM MORU DEŠAVAJU SE NEZABILJEŽENI NAPADI, A EVROPA ŠUTI: Posljedice bi mogle biti fatalne: "Pucali su punih 20 minuta"
Prije 4h0
Klimatske promjene i mraz ugrozili su tursku žetvu lješnjaka
Ekonomija
Prije 4h Prije 3h
0
Nutella bi uskoro mogla poskupjeti jer su usjevi lješnjaka u Turskoj, najvećem svjetskom proizvođaču, pretrpjeli velike štete. Mraz u aprilu u kombinaciji sa stalnim pritiskom klimatskih promjena, koje zbog temperaturnih oscilacija pogoduju razvoju štetnika, znatno je utjecao na količinu proizvedenih lješnjaka koji čine oko 13 posto recepta jednog od najpopularnijih čokoladnih namaza u svijetu. To se odrazilo i na njihovu cijenu koja se od ranog ljeta gotovo udvostručila - kilogram svježih lješnjaka bez ljuske je s oko 9000 dolara po toni u junu skočio na trenutnih 18 000 dolara.
To bi moglo utjecati na talijansku Ferrero grupu, koja uz Nutellu proizvodi i Ferrero Rocher, Kinder proizvode i Mon Cheri Hazelnut, a svi sadrže ove orašaste plodove. Kada se zbroji, Ferrero troši oko četvrtine svih proizvedenih lješnjaka u svijetu.
Kada su se pred ljeto pojavile prve zabrinutosti kako će se pojava bolesti i štetnika na usjevima lješnjaka odraziti na njihovo poslovanje, talijanska kompanija je smirivala kako to neće značajno utjecati na njihovu proizvodnju jer njihova "strategija nabavke osigurava konzistentnu opskrbu tokom cijele godine."
- Ferrero Grupa diverzificira nabavu iz više izvora širom svijeta i, zahvaljujući svojoj dugoročnoj strategiji, Ferrero ne očekuje nikakve poremećaje u opskrbi svojim proizvodima - isticali su.

Foto: Ali Ihsan Ozturk/Anadolu Via Afp
Iako su lješnjake tradicionalno nabavljali iz talijanske regije Pijemont, poznate po izuzetnoj kvaliteti orašastih plodova, i Turske, Ferrero je posljednjih 20 godina paralelno razvijao njihovu proizvodnju u Čileu i SAD-u. Količine su ipak daleko ispod onih koje se proizvedu u zemlji s nasadima uz Crno more. Dok se za dobrih godina u Turskoj proizvede između 600 i 700 hiljada tona lješnjaka, što je gotovo trećina globalne proizvodnje, Čile i SAD trenutno godišnje proizvedu 100 hiljada tona. Turski trgovci su zbog toga bili uvjereni da će se Ferrero Grupa naposljetku i ove godine ipak vratiti njihovim lješnjacima, bez obzira na rast cijena, pa su uložili veliki napor da otkupe što veću količinu od poljoprivrednika. Sada kada talijanska porodična kompanija kaže da to ne planira učiniti, nastao je problem.
"Ove godine smo dobro pokriveni drugim izvorima pa ne žurimo s kupovinom", rekao je za Financial Times Marco Botta, generalni direktor firme Ferrero Hazelnut Company, internog odjela za nabavku i preradu lješnjaka.
Unatoč tome, Turska ostaje u središtu lanca snabdijevanja firme. Ferrero nije imao pisani sporazum s turskom upravom za žitarice, rekao je Botta, ali je dodao da je njihova "predanost ovoj zemlji dugoročna obaveza". Odbio je konkretno reći hoće li ih rastuće cijene lješnjaka prisiliti na povećanje cijene Nutelle. Samo je istaknuo da će proizvođači slastica općenito pronaći način za upravljanje svim "nesrazmjerno visokim" cijenama prilagođavanjem recepata kako bi promijenili okuse ili smanjili skupe sastojke. Drugim riječima, ako lješnjaci ne mogu postati jeftiniji, onda Nutella može imati manji udio lješnjaka. Dodao je da Ferrero, međutim, zbog svoje strategije nabavke i postojećih ugovora za sada ne mora mijenjati recept.

Foto:Ali Ihsan Ozturk/Anadolu Via Afp
Osim trgovaca, i mali proizvođači gomilaju lješnjake, no teško da će im to pomoći s obzirom na to da ovogodišnja žetva neće donijeti profit. Jedan poljoprivrednik s nasadima na brdima u blizini Crnog mora za Financial Times je ispričao da ove godine ima samo 30 kilograma lješnjaka, svega 2 posto tipične godišnje količine od 1,5 tone.
"Postoji paranoja da će Turska izgubiti svoj tržišni udio. Čile agresivno raste i ima cilj povećati svoju žetvu na 200.000 tona godišnje. Čini se da to mogu postići u roku od pet do deset godina", rekao je Firat Bakıcı, direktor izvoza u firmi Poyraz Poyraz Hazelnut, jednom od pet najvećih izvoznika lješnjaka u zemlji.
Dodao je da rastući troškovi rada u Turskoj dodatno nagrizaju konkurentnost, a zemlja se nikada nije uspjela dobro pozicionirati.
"Lješnjak je janjetina među orašastim plodovima – visoke kvalitete, sa sofisticiranom aromom, ali Turska nije uspjela izgraditi brend. Uvijek je djelovala kao podugovarač za Evropu", zaključio je Bakıcı.
Svijet
U SREDOZEMNOM MORU DEŠAVAJU SE NEZABILJEŽENI NAPADI, A EVROPA ŠUTI: Posljedice bi mogle biti fatalne: "Pucali su punih 20 minuta"
Prije 4h0
Zdravlje
LIJEPE VIJESTI: Eksperimentalni lijek za rak pokazao izuzetnu efikasnost
Prije 4h0
Ekonomija
NUTELLA BI MOGLA POSTATI JOŠ SKUPLJA: Cijene ključnog sastojka odletjele u nebo
Prije 4h0
Zdravlje
PAZITE ŠTA JEDETE: Ova hrana povećava rizik od raka pluća
Prije 4h0
Ekonomija
VEĆA MOTIVACIJA ZA RADNIKE I POBOLJŠANJE STANJA PENZIONERA: Svima propisan zimski dodatak
31. Okt. 20250
Ekonomija
PRIVREDNO ČUDO U ŽEPČU: Rast izvoza iz ZDK zasluga je i menadžmenta ove firme - "Imao sam ponudu da u Slavonski Brod..."
Prije 19h0
Ekonomija
BIO JE VIZIONAR I VLASNIK MLJEKARSKE KOMPANIJE: Preminuo ugledni poduzetnik Toni Meggle
31. Okt. 20250
Ekonomija
OŠTRA DEBATA PRED KAMERAMA: "Minimalna penzija od 700 maraka nije dovoljna, ali je..."
30. Okt. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.