Šareni svijet
POSADIO PARADAJZ IZ HAMBURGERA IZ McDONALDS-a: Raspametio se kad je vidio šta je izraslo
Prije 37 min0
Holesterol je jedan od onih zdravstvenih problema koji se s vremenom mogu neprimjetno nakupljati. Možda se osjećate savršeno dobro, ali iza kulisa, porast nivoa može povećati rizik od ozbiljnih srčanih problema, što čini još važnijim da pazite na ono što jedete.
Zdravlje
14. Apr. 2026
0
Dobre vijesti? Poboljšanje holesterola ne mora značiti skupe suplemente ili komplicirane planove obroka. Ustvari, istraživanja pokazuju da jednostavna, pristupačna namirnica za doručak može napraviti pravu razliku.
Prema naučnicima sa Univerziteta u Bonnu zob može igrati snažnu ulogu u snižavanju holesterola.
Prirodno bogata vlaknima i proteinima, te klasifikovana kao složeni ugljikohidrat, zob je odavno hvaljena zbog svojih zdravstvenih prednosti. Malo ispitivanje je pokazalo da konzumiranje hrane koja se uglavnom zasniva na zobenim pahuljicama u samo dva dana dovodi do značajnog poboljšanja nivoa holesterola, što ističe koliko ova svakodnevna namirnica može biti efikasna.
Probna studija je otkrila da konzumiranje dijete koja se gotovo isključivo sastoji od zobene kaše tokom samo dva dana može "značajno" poboljšati nivo holesterola.
Dijeta se sastojala od 300 grama zobene kaše kuhane samo u vodi za sva tri obroka dnevno, a učesnicima je bilo dozvoljeno da jedu samo malo voća ili povrća uz svoja jela.
Komentarišući rezultate, profesorica na Institutu za nutricionizam i prehrambene nauke Univerziteta u Bonnu Marie-Christine Simon je rekla: "Nivo posebno štetnog LDL holesterola pao je za 10 posto kod njih - to je značajno smanjenje, iako nije u potpunosti uporedivo sa efektom modernih lijekova".
"Također su u prosjeku izgubili dva kilograma na težini, a njihov krvni pritisak je neznatno pao", dodala je.
LDL holesterol se taloži u zidovima krvnih sudova ako ga ima previše u krvi osobe, a te naslage su poznate kao plak.
Plak sužava krvne sudove, što dovodi do visokog krvnog pritiska. Rizik od pucanja naslaga i stvaranja krvnih ugrušaka koji mogu blokirati krvne sudove je također visok i može dovesti do smrtonosnih kardiovaskularnih problema.
Šareni svijet
POSADIO PARADAJZ IZ HAMBURGERA IZ McDONALDS-a: Raspametio se kad je vidio šta je izraslo
Prije 37 min0
Rat u zalivu
"SAZNAT ĆETE ŠTA SLIJEDI!": Trump najavio mogućnost potpune eskalacije na Bliskom istoku
Prije 45 min0
Sport
USKORO ĆE IMATI ANGAŽMAN: Hadžikadunić traži novi klub, najbliži je prelasku u...
Prije 50 min0
Politika
POLITIČKI POTRES U USK: Pala vlada, novu blokira vitalni nacionalni interes
Prije 1h0
Zdravlje
OVA DIJETA JE ZALUDJELA SVIJET: Kilogrami se tope velikom brzinom, a sve počinje jednom namirnicom
08. Avg. 20260
Zdravlje
POZNATA BH. KARDIOLOGINJA UPOZORAVA: Preporuke kod srčanih bolesnika u ekstremnim vrućinama...
09. Avg. 20260
Zdravlje
SAVJETI STRUČNJAKA: Kardiologinja upozorava da uobičajeno piće može začepiti arterije
Prije 7h0
Zdravlje
STRUČNJACI SAVJETUJU: Što će se dogoditi u našem organizmu ukoliko ljeti budemo pili topao čaj...
09. Avg. 20260
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.