Vijesti
ĆULUM FORMALNO OBAVLJAO DVA POSLA: U Vijeću ministara BiH muk i tišina (VIDEO)
Prije 11 min0
Djeca koja su se rodila poslije 2010. godine neće morati da polažu vozački ispit, jer se u mnogim dijelovima svijeta uveliko radi na razvoju samovozećih automobila.
Auto
09. Mar. 2020
0
Mada ih ponegdje ima i sada, u eksperimentalnoj fazi, kraj epohe čovjeka za volanom predviđa se za otprilike pet do deset godina.
Inženjer Henrik Kristensen, jedan od najpoznatijih svjetskih robotičara, smjelo je prorekao da će za manje od decenije drumovima i gradskim ulicama krstariti isključivo autonomna vozila u kojima će vozač biti višak, piše RTS.
Sa njim se slaže i Dragan Aleksendrić, profesor beogradskog Mašinskog fakulteta, jedan od naših vodećih stručnjaka u oblasti vještačke inteligencije. Ističe, da je riječ o izuzetno kompleksnoj promjeni, koja je već u početnoj eksperimentalnoj fazi uzela pet ljudskih života.
"Kada govorimo o autonomnim vozilima, prije svega treba da objasnimo da postoje različiti nivoi autonomnosti, nekih pet nivoa, i uvijek postoji razlika u tome na koji nivo se misli. Vodeći proizvođači su sve to podijelili na tri, četiri kategorije, tako da imate autonomnost u gradu, a to je potpuno različit nivo složenosti zadataka u odnosu na autonomna vozila na autoputu", kaže prof. dr Dragan Aleksandrić sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.
"Ulazeći sve dublje u razvoj tih vozila, proizvođači su utvrdili da je to složen i kompleksan posao, i da zahtijeva dodatni nivo testiranja. Realne procjene ukazuju na to da ćemo nivo autonomnosti četiri imati negde do 2025. godine u komercijalnoj upotrebi, a potpuni nivo autonomnosti, nivo pet ćemo imati do 2030. godine."
Kao i u svim velikim promjenama mora se proći kroz period postojanja i starog i novog. U prvoj fazi ova vozila će imati svoje koridore. Za razvoj samovozećih automobila ključno je unapređenje sistema za prepoznavanje ostalih učesnika u saobraćaju, ali i brza i efikasna razmjena informacija između samih inteligentnih automobila, da bi se mogućnost rizičnih situacija svela na nulu.
Statistika pokazuje da je najslabija bezbjednosna karika saobraćaja čovjek, jer je uzrok više od 95 odsto udesa, ljudska greška.
Ipak udaljavanje čovjeka od volana neće odmah riješiti sve probleme. Mnogi strahuju da bi ova vozila mogla biti meta hakerskih napada i cyber terorizma.
Osim toga sve te promjene mora da pokrije saobraćajno zakonodavstvo.
Na kraju, ili je možda trebalo da bude na početku, je sam čovjek, putnik koji treba da savlada strah i prihvati ovu veliku promjenu.
(B92)
Vijesti
ĆULUM FORMALNO OBAVLJAO DVA POSLA: U Vijeću ministara BiH muk i tišina (VIDEO)
Prije 11 min0
Društvo
BOSANAC PRVI PUT OTIŠAO NA RUČAK KOD DJEVOJKE PA POŽALIO: "Kako uopšte preći preko ovoga?"
Prije 19 min0
Estrada
ON JE ROĐEN U CVIJEĆU LIVADA: Ovako je Miroslav Ilić izgledao na početku karijere (VIDEO)
Prije 20 min0
Svijet
JE LI OVO ZNAK DA PRIJETI RAT SVIH RATOVA: Ovaj američki potez sve otkriva
Prije 27 min0
Auto
VOZAČI OTKRILI KAKO PREVARITI KAMERU ZA BRZINU: Trik pali svaki put
13. Jul. 20250
Auto
KAKVA GREŠKA: Ostavila je automobil na velikoj vrućini ispod prozora, pogledajte šta ju je dočekalo...
Prije 16h0
Auto
LUKSUZ KOJI VAS NA AUTOCESTAMA U HRVATSKOJ MOŽE KOŠTATI 260 EURA: Ovo su najčešće greške
Prije 23h0
Auto
GOTOVO SVI PRAVIMO ISTU GREŠKU: Ukoliko vozite kroz EU - oprez, mogli bi platiti paprenu kaznu...
14. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.