Mini market
PARLAMENTU BiH SE NE ŽURI, IAKO SLIJEDI KATASTROFA: Stotine policijskih službenika ide u penziju, zamjene nema
Prije 10 min0
Djeca koja su se rodila poslije 2010. godine neće morati da polažu vozački ispit, jer se u mnogim dijelovima svijeta uveliko radi na razvoju samovozećih automobila.
Auto
09. Mar. 2020
0
Mada ih ponegdje ima i sada, u eksperimentalnoj fazi, kraj epohe čovjeka za volanom predviđa se za otprilike pet do deset godina.
Inženjer Henrik Kristensen, jedan od najpoznatijih svjetskih robotičara, smjelo je prorekao da će za manje od decenije drumovima i gradskim ulicama krstariti isključivo autonomna vozila u kojima će vozač biti višak, piše RTS.
Sa njim se slaže i Dragan Aleksendrić, profesor beogradskog Mašinskog fakulteta, jedan od naših vodećih stručnjaka u oblasti vještačke inteligencije. Ističe, da je riječ o izuzetno kompleksnoj promjeni, koja je već u početnoj eksperimentalnoj fazi uzela pet ljudskih života.
"Kada govorimo o autonomnim vozilima, prije svega treba da objasnimo da postoje različiti nivoi autonomnosti, nekih pet nivoa, i uvijek postoji razlika u tome na koji nivo se misli. Vodeći proizvođači su sve to podijelili na tri, četiri kategorije, tako da imate autonomnost u gradu, a to je potpuno različit nivo složenosti zadataka u odnosu na autonomna vozila na autoputu", kaže prof. dr Dragan Aleksandrić sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.
"Ulazeći sve dublje u razvoj tih vozila, proizvođači su utvrdili da je to složen i kompleksan posao, i da zahtijeva dodatni nivo testiranja. Realne procjene ukazuju na to da ćemo nivo autonomnosti četiri imati negde do 2025. godine u komercijalnoj upotrebi, a potpuni nivo autonomnosti, nivo pet ćemo imati do 2030. godine."
Kao i u svim velikim promjenama mora se proći kroz period postojanja i starog i novog. U prvoj fazi ova vozila će imati svoje koridore. Za razvoj samovozećih automobila ključno je unapređenje sistema za prepoznavanje ostalih učesnika u saobraćaju, ali i brza i efikasna razmjena informacija između samih inteligentnih automobila, da bi se mogućnost rizičnih situacija svela na nulu.
Statistika pokazuje da je najslabija bezbjednosna karika saobraćaja čovjek, jer je uzrok više od 95 odsto udesa, ljudska greška.
Ipak udaljavanje čovjeka od volana neće odmah riješiti sve probleme. Mnogi strahuju da bi ova vozila mogla biti meta hakerskih napada i cyber terorizma.
Osim toga sve te promjene mora da pokrije saobraćajno zakonodavstvo.
Na kraju, ili je možda trebalo da bude na početku, je sam čovjek, putnik koji treba da savlada strah i prihvati ovu veliku promjenu.
(B92)
Mini market
PARLAMENTU BiH SE NE ŽURI, IAKO SLIJEDI KATASTROFA: Stotine policijskih službenika ide u penziju, zamjene nema
Prije 10 min0
Regija
DRAGAN BURSAĆ: "Crnogorski jezik ulazi u EU, a ljubomorni Mandić pravi izmišljenu krizu"
Prije 11 min0
Ekonomija
NAKON GODINA MINUSA: Ministar Šteta objavio brojke – gubici GRAS-a smanjeni za desetine miliona KM
Prije 15 min0
Regija
BIVŠA HRVATSKA MINISTRICA VESNA ŠKARE OŽBOLT: "To je tempirana bomba, ako se ostvari..."
Prije 18 min0
Auto
SVE SE MIJENJA: Zaboravite na klasične akumulatore, stiže veliko iznenađenje...
16. Dec. 20250
Auto
IZNENAĐENJE IZ WOLFSBURGA: Volkswagen ima nove adute, legendarni modeli unaprijeđeni...
15. Dec. 20250
Auto
POUZDANOST NA PRVOM MJESTU: Stručnjaci savjetuju - ovih devet automobila najmanje se kvare
Prije 22h0
Auto
SADA JE DEFINITIVNO: EU odustaje od zabrane dizelaša i benzinaca
Prije 13h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.