Estrada
ŠEJLA ZONIĆ NAJAVLJUJE SVOJ DEBITANTSKI ALBUM: Tekst i muziku za većinu pjesama napisao je...
Prije 14 min0
Djeca koja su se rodila poslije 2010. godine neće morati da polažu vozački ispit, jer se u mnogim dijelovima svijeta uveliko radi na razvoju samovozećih automobila.
Auto
09. Mar. 2020
0
Mada ih ponegdje ima i sada, u eksperimentalnoj fazi, kraj epohe čovjeka za volanom predviđa se za otprilike pet do deset godina.
Inženjer Henrik Kristensen, jedan od najpoznatijih svjetskih robotičara, smjelo je prorekao da će za manje od decenije drumovima i gradskim ulicama krstariti isključivo autonomna vozila u kojima će vozač biti višak, piše RTS.
Sa njim se slaže i Dragan Aleksendrić, profesor beogradskog Mašinskog fakulteta, jedan od naših vodećih stručnjaka u oblasti vještačke inteligencije. Ističe, da je riječ o izuzetno kompleksnoj promjeni, koja je već u početnoj eksperimentalnoj fazi uzela pet ljudskih života.
"Kada govorimo o autonomnim vozilima, prije svega treba da objasnimo da postoje različiti nivoi autonomnosti, nekih pet nivoa, i uvijek postoji razlika u tome na koji nivo se misli. Vodeći proizvođači su sve to podijelili na tri, četiri kategorije, tako da imate autonomnost u gradu, a to je potpuno različit nivo složenosti zadataka u odnosu na autonomna vozila na autoputu", kaže prof. dr Dragan Aleksandrić sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.
"Ulazeći sve dublje u razvoj tih vozila, proizvođači su utvrdili da je to složen i kompleksan posao, i da zahtijeva dodatni nivo testiranja. Realne procjene ukazuju na to da ćemo nivo autonomnosti četiri imati negde do 2025. godine u komercijalnoj upotrebi, a potpuni nivo autonomnosti, nivo pet ćemo imati do 2030. godine."
Kao i u svim velikim promjenama mora se proći kroz period postojanja i starog i novog. U prvoj fazi ova vozila će imati svoje koridore. Za razvoj samovozećih automobila ključno je unapređenje sistema za prepoznavanje ostalih učesnika u saobraćaju, ali i brza i efikasna razmjena informacija između samih inteligentnih automobila, da bi se mogućnost rizičnih situacija svela na nulu.
Statistika pokazuje da je najslabija bezbjednosna karika saobraćaja čovjek, jer je uzrok više od 95 odsto udesa, ljudska greška.
Ipak udaljavanje čovjeka od volana neće odmah riješiti sve probleme. Mnogi strahuju da bi ova vozila mogla biti meta hakerskih napada i cyber terorizma.
Osim toga sve te promjene mora da pokrije saobraćajno zakonodavstvo.
Na kraju, ili je možda trebalo da bude na početku, je sam čovjek, putnik koji treba da savlada strah i prihvati ovu veliku promjenu.
(B92)
Estrada
ŠEJLA ZONIĆ NAJAVLJUJE SVOJ DEBITANTSKI ALBUM: Tekst i muziku za većinu pjesama napisao je...
Prije 14 min0
Politika
MILAN DUNOVIĆ ZA "SB": Trojka je tvrdila da je smijenila sve SNSD-ovce, i dalje zajednički donose odluke, a blokade su i dalje tu
Prije 21 min0
Društvo
IZ SAOPĆENJA MINISTRA HELEZA: "Potpisao sam Sporazum o finansiranju u iznosu od 6.163.920,00 KM, koji će omogućiti..."
Prije 22 min0
Društvo
MINISTARSTVO ODBRANE BiH OBJAVILO: Konkurs za školavanje kadeta na Vojnoj akademiji u SAD-u
Prije 24 min0
Auto
NI NORVEŠKA NIJE ŠTO JE NEKAD BILA: Nema više povlastica za nove električne automobile, vraća se porez...
15. Okt. 20250
Auto
IGRAČI REALA DOBILI NOVE AUTOMOBILE: Evo šta su odabrali
Prije 21h0
Auto
NEOBIČAN OGLAS IZNENADIO SVE: Prodaje se 29 godina stara limuzina, prešao je samo nekoliko kilometara...
Prije 5h0
Auto
NIJE BEZNAČAJNO: Moguće su znatne uštede na gorivu ukoliko u vožnji koristite ovu funkciju...
16. Okt. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.