KATASTROFA U ALBANIJI KOJA JE SRBIJU ZAVILA U CRNO: Iseljenici su krenuli u pomoć braći u Velikom ratu, a onda se dogodila krvava golgota iza koje se krije jeziva misterija

"Slobodna Bosna" donosi novu zanimljivu priču iz historije.

  • Jeste li znali

  • 05. Jan. 2021  05. Jan. 2021

  • 0

Naša današnja priča vraća nas u davnu 1916., u vrijeme jedne od najvećih pomorskih tragedija na ovim prostorima. Na Badnje jutro, prema julijanskom kalendaru, oko osam sati, u blizini albanske luke Medova (San Giovanni di Medua, Singjin) brod je udario u podvodnu minu nakon čega je potonuo. Tom prilikom poginulo je gotovo 400 putnika, a manji broj ih se spasio i svjedočio o ovoj velikoj tragediji u najtežim trenucima za Srbiju i Crnu Goru.

Parabrod „Brindisi“, koji je bio vlasništvo “Societa Anonima di Navigazione a Vapore Puglia” iz Barija, izgrađen je u brodogradilištu “Fratelli Orlando” u Livornu. Porinut je u more 25. februara 1895. Nosivost mu je bila 863 tona. Bio je dugačak 62,63 metra, a širok 8,40 metara. Pogonila ga je parna mašina s trostrukom ekspanzijom, ukupne snage od 122 NHp. Imao je dva pomoćna jedra. Maksimalna brzina bila mu je 11 čvorova. Obavljao je ulogu poštanskog broda na Južnom Jadranu, a ulaskom Italije u Prvi svjetski rat brod je rekviriran za potrebe Ratne mornarice Italije.

Brojne knjige i članci opisali su tragičan kraj parabroda „Brindisi“, kao i tragediju njegovih putnika i članova posade. Još su brojnija pitanja na koja više od stotinu godina kasnije niko nije dao odgovor.

Ko je donio odluku i dao dozvolu brodu „Brindisi“ da isplovi sa putnicima i teretom iz italijanske luke Brindisi prema albanskoj luci Medova, ispred koje je minsko polje postavila Ratna mornarica Italije sa svojim minama? Budući da je kapetan broda znao da je luka minirana, a morao je imati i plan minskog polja koje su italijanske snage položile, pitanje je i zašto nije plovio standardnom rutom i brod sigurno uveo u luku. Zašto nije tražio dozvolu za uplovljenje u luku Medova i asistenciju lučkog pilota koji bi ga vodio sigurnom kursom do luke, nego je plovio neuobičajenim putem?

Prema svjedočenju očevidaca, jutro je bilo burno. Oko osam ujutro vidljivost je bila dobra i svi elementi za određivanje pozicije broda bili su više nego povoljni.

Lučki kapetan u luci Medova bio je italijanski oficir. Zašto posada broda nije spustila spasilačke čamce i evakuirala putnike, već je spustila jedan čamac kako bi samo sebe spasila? Da li je posada broda „Brindisi“ bježeći veslala prema obali ili niz buru prema torpednom brodu koji ih je pratio?

Tajna jedne od najvećih pomorskih tragedija nikada do kraja nije riješena.

(SB)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...