UZBUNA U SUSJEDSTVU: Hoće li dolazak najpoznatijeg evropskog avioprijevoznika s jeftinim kartama uništiti nacionalnu aviokompaniju!?

Zbog dolaska "Ryanaira", zasigurno najveći udar pretrpjet će "Croatia Airlines", jer će Irci duplirati gotovo sve njihove najprofitabilnije linije.

  • Ekonomija

  • 14. Apr. 2021  14. Apr. 2021

  • 3

Korona-kriza, sa svim svojim ekonomskim i ukupnim društvenim posljedicama, ušla je u svoju drugu godinu, a možda je najbolji indikator pada koji je izazvala zračni promet. Hrvatska je do 2019. ostvarivala rekordne brojke putnika na svim svojim aerodromima, a rekordan je bio i nacionalni avioprijevoznik "Croatia Airlines", piše "Poslovni dnevnik".

No, iako je 2020. optimistično krenula, već krajem marta sve je stalo. Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da su u Hrvatskoj u februaru ove godine imali 40.468 putnika u svim zračnim lukama, što je 83,9 posto manje od lanjskog februara, kada je bilo više od 250.000 putnika.

Sivilo u aviosaobraćaju, koje nije samo u Hrvatskoj nego i u čitavom svijetu, malo je dinamizirano nedavnim, pomalo iznenađujućim dolaskom "Ryanaira" u Zagreb, gdje će otvoriti svoju regionalnu bazu. Iako je u kategoriji niskobudžetnih, "Ryanair" je ukupno najveći europski prijevoznik koji je u 2019. imao 152 miliona putnika, a čak i u prošlogodišnjoj kriznoj godini prevezli su 52 miliona putnika.

Irci će iz Zagreba u narednih godinu dana otvoriti čak 40 novih linija te je svima jasno da će to dobrano uzdrmati dosadašnji relativni mir na hrvatskom nebu, koje su, barem po pitanju cjelogodišnjeg prometa u Zagrebu, držali tradicionalni i nacionalni prijevoznici.

Zbog dolaska "Ryanaira" će zasigurno najveći udar pretrpjeti "Croatia Airlines", jer će Irci duplirati gotovo sve njihove najprofitabilnije linije – Rim, Milano, Frankfurt, Bruxelles, London, Pariz u sadašnjoj najavi, a tokom godine se očekuje još konkretnih gradova u kvoti od 40 najavljenih ruta.

Ozbiljni prigovori

Iako je prva reakcija CA bila da pozdravljaju svaku konkurenciju te da ne očekuju neki ozbiljniji pad prometa, jer dva prijevoznika imaju različite modele usluge, nedugo nakon toga "Croatia Airlines" uputio je ozbiljne prigovore na različite uvjete poslovanja koje je Međunarodna zračna luka Zagreb dala CA i Ryanairu.

Tako su iz CA poručili da od koncesionara na aerodromu MZLZ-a traže usklađivanje ugovorenih uvjeta usluga zračne luke s boljim komercijalnim uvjetima od onih koje je dobio novi konkurent u Zagrebu "Ryanair".

Dodaju da bi, po uvjetima ponuđenim "Ryanairu", "Croatia Airlines" u 2019. platila usluge MZLZ-a 135,4 miliona kuna manje od stvarno plaćenih iznosa, što bi istodobno značilo da bi kompanija, umjesto iskazanog neto gubitka od oko 80 miliona kuna, u toj godini iskazala neto dobit veću od 55 miliona kuna.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 3

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...