NISKOBUDŽETNA AVIOKOMPANIJA STIGLA NA BALKAN: "Ryanair" prevozi tri miliona putnika u regionu, letovi za Tuzlu, Banju Luku...

McGuinness kaže da je "Ryanair" zagrebačku bazu odlučio otvoriti dva mjeseca ranije od prvotno planiranog zbog velikog broja rezervacija i zahtjeva iz Zagreba, ali i velike potražnje za letovima prema Zagrebu.

  • Ekonomija

  • 15. Maj 2021  15. Maj 2021

  • 0

U zagrebačkoj bazi, koju otvaraju krajem jula, "Ryanair" će do kraja augusta imati jedan avion, a drugi planira uvesti u septembru, kaže McGuinness.

Otkriva i da kompanija, prateći potražnju, razmatra i mogućnost uvođenja trećeg aviona tokom zime ako rezervacije pokažu dobre rezultate, jer za Zagreb planira letove cijele godine i već ima isplaniranih 14 destinacija iz Zagreba od novembra ove godine, a do ljeta 2022. oko 30.

“Neću vam dati podatke o rezervacijama po pojedinim rutama, ali ću ponoviti ono što sam naglasio i na konferenciji za medije krajem marta, kada smo najavili dolazak: Zagreb je godinama bio podzastupljen. Naprimjer, Zagreb i Dublin su gradovi slične veličine, ali je Zagreb prije dolaska 'Ryanaira' imao letove za 38 destinacija, a Dublin za oko 200., a Zagreb je puno ljepši i zanimljiviji od Dublina”, odgovara McGuinness na pitanje o stanju rezervacija i prodaje letova za Zagreb.

Kaže da je i iznenađen bukingom iz Zagreba, iako su očekivanja ove godine još uvjetovana pandemijom i ograničenjima za putovanja, te dodaje da je trenutno za letove za ovo ljeto velika konkurencija za sunčane destinacije, poput Španije, Portugala, Italije, Grčke i Hrvatske.

Dodaje da "Ryanair" promet prema Zagrebu neće ostvariti samo ‘zagrebačkim’ avionima, jer ima 450 aviona i za Zagreb može letjeti i iz ostalih 80 baza po cijeloj Europi.

Na pitanje koliko dugo namjeravaju imati bazu u Zagrebu, odgovara da kompanija u Zagrebu vidi velik potencijal te da će se posvetiti i svom i rastu zagrebačke zračne luke.

“Pratit ćemo razvoj događanja i odlučivati o rutama, pri čemu su troškovi jedna od glavnih tačaka u našim odlukama. Mi smo kompanija s najnižom niskotarifnom cijenom u Europi i takvi smo upravo zbog naše prvenstvene orijentacije prema troškovima. S partnerima radimo na efikasnoj operativnosti i upravo su troškovi ti koji određuju naše daljnje odluke”, kaže McGuinness.

Kako su ranije najavili da će im u bazi u Zagrebu trebati šezdesetak radnika, McGuinness objašnjava da za svaki avion trebaju oko 30 ljudi koji će ga opsluživati, počevši od pilota i kabinskog osoblja do inženjera i podrške.

Na pitanje hoće li te zaposlenike tražiti na lokalnom tržištu ili će ih dovesti iz drugih zemalja, kaže da već imaju dosta pilota i kabinskog osoblja iz Hrvatske, ali i puno ljudi koji bi željeli živjeti u Hrvatskoj, jer im odgovara klima.

“Radimo u 40-ak zemalja na 230 zračnih luka i imamo radnike raznih nacionalnosti. Tako, naprimjer, u našoj bazi u Dublinu rade pripadnici 30-ak nacionalnosti. U Zagrebu i Zadru, gdje ćemo, također, imati ovog ljeta bazu, radit će ljudi iz Zagreba i Zadra, ali moguće i iz drugih zemalja koji u Hrvatskoj žele živjeti i raditi”, kaže McGuinness.

Osim što će sami zapošljavati, ističe da ne treba zaboraviti i indirektne poslove koje donose njihovi letovi na neku destinaciju odnosno koristi koje od putnika imaju taksi službe, autobusi, ugostiteljstvo, hoteli i drugi.

Slična je situacija i sa Zadrom, gdje će u bazi tokom ljetne sezone ove godine imati dva aviona, za što, kao i u Zagrebu, investiraju 200 miliona eura.

Na pitanje kako će to investirati s obzirom na gubitke koje, kao i mnoge druge kompanije, imaju u pandemiji, McGuinness kaže da to treba “staviti u kontekst”.

“U protekla dva mjeseca, 'Ryanair' je otvorio deset novih baza u Parizu, Veneciji, na grčkim otocima, u Danskoj, u Rigi u Latviji te na štokholmskom Arlandu. Znate da smo najjača kompanija u Europi, a ne dobivamo pomoć od države i iz fondova, kao što je to slučaj s drugim kompanijama, pa i hrvatskim 'Croatia Airlinesom'. Mi ne dobivamo takve pomoći, a imamo najjaču bilancu u Europi i pripojili smo najjače zračne kompanije. Jedina smo europska kompanija koja je ostvarila i rast u zračnom prometu tokom nekoliko godina. Vidimo da je, naprimjer, 'Croatia Airlines' odgodio nabavu novih aviona, dok 'Ryanair' ima potvrđene narudžbe za 210 novih aviona tipa Boeing 200, koji su najjači u toj klasi”, odgovara McGuinness.

U vezi s kupovinom novih aviona kaže da će ih preuzeti u iduće četiri godine, čime će flotu povećati na više od 600 aviona, kojima planiraju godišnje prevoziti oko 200 miliona putnika.

Kako bi do toga došli i nadvladali pandemijske i druge izazove, trenutno sarađuju, kako kaže, s partnerima diljem Europe na iznalaženju mogućnosti oporavka, što smatra vrlo važnim.

“To radimo i u Hrvatskoj, u koju letimo od 2006., što znači da ove godine imamo i 15. godišnjicu, tokom kojih smo u i iz Hrvatske prevezli oko pet miliona putnika, s čime smo jako zadovoljni. Znamo i koliko je turizam važan hrvatskoj ekonomiji i da čini oko 20 posto nacionalnog BDP-a te u saradnji sa zračnim lukama u Zagrebu i Zadru i drugima donosimo i investicije. To smatramo ispravnim putem kojim u ovom trenutku možemo pomoći u oporavku prometa”, kaže komercijalni direktor "Ryanaira".

Osim za Zadar i Zagreb, ovog ljeta letjet će i za Pulu, odnosno prema Hrvatskoj će imati 58 ruta, od kojih je 33 novih.

Par ruta ima i prema Dubrovniku i Splitu, ali kako su takse u zračnim lukama u tim gradovima za njih previsoke, kaže da razgovaraju s partnerima o daljnjim uvjetima, ali i da je mala vjerovatnoća za postizanje dogovora.

Na pitanje jesu li zadovoljni dogovorom postignutim sa zagrebačkom zračnom lukom, kaže samo da “dogovori uvijek mogu biti i bolji”, da su posvećeni Zagrebu, ali i da im je u fokusu uvijek cijena.

“'Ryanair' je dosta oportunistička kompanija i ima dosta mjesta u koja ne letimo i ljudi pitaju zašto. Prema našim uvjetima, imamo mnogo mjesta na koja bismo mogli smjestiti svoje kapacitete i gdje je za nas tržišna praznina, a jedno od tih je bio i Zagreb. Sretan sam što smo postigli dogovor i što ćemo letjeti u Zagreb i tu postaviti svoju bazu ranije od predviđenog”, iznosi McGuinness.

U regiji bliže Hrvatskoj također ove godine uvode novosti, poput dva leta za Tuzlu u Bosni i Hercegovini, a posluju još i u Banja Luci te u Podgorici u Crnoj Gori i Nišu u Srbiji.

Poslovanjem na području Balkana su zadovoljni i nadaju se da će i tu nastaviti s rastom, dok najveću bazu bliže Hrvatskoj, i inače najveću, imaju u Italiji sa 70 zrakoplova.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...