OD TEHNOLOŠKOG ČUDA DO AFERE GODINE: Kada će Goražde biti povezano sa Sarajevom kroz tunel Hranjen…

Tunel Hranjen dug pet i po kilometara svojevremeno je najavljivan kao tehnološko čudo koje će za pola skratiti vrijeme putovanja između Sarajeva i Goražda.

  • Ekonomija

  • 11. Sep. 2021  11. Sep. 2021

  • 2

Novac za njegovu izgradnju, osiguran iz dobiti BH Telecoma potrošen je, a probijeno je tek nešto više od trećine glavne tunelske cijevi. Izvođač radova Euroasfalt susreo se s mnogo nepredviđenih problema što je višekratno poskupjelo gradnju tunela. Vlada Federacije BiH od Autocesta čeka detaljne izvještaje o stanju projekta i najavljuje kako će tunel biti izgrađen i Goražde povezano sa Sarajevom kvalitetnom brzom cestom. A kada, niko ne zna, piše BHRT.

Tunel Hranjen na trasi buduće brze ceste Sarajevo-Goražde došao je u fokus nakon što je objavljeno da je novac za njegovu izgradnju, oko 70 miliona maraka, potrošen, a da je prokopana tek trećina tunelskih cijevi. Izvođač radova, kompanija “Euro-Asfalt” još prije mjesec dana izdala je saopćenje i od tada se ne oglašava.

U tom saopćenju tvrde:

„Činjenica je da geološka kompleksnost tunela Hranjen nije bila inicijalno predviđena i da nije bila uračunata u inicijalnoj ponudi. Pored enormnih podzemnih pritisaka i povećanih dotoka podzemne vode, zabilježili smo i nepredviđeni događaj podzemne poplave, prešli preko podzemnih jezera, u više navrata angažovali speleologe i prošli nekoliko podzemnih galerija. Nakon poplavnog događaja, značajan dio tunela je bio teško oštećen i takve posljedice još uvijek saniramo. Radovi su još u toku i neće biti obustavljeni dok ne završimo sve ugovorom predviđene pozicije”.

Na sjevernom ulazu u tunel Hranjen ekipa BHRT-a zatekla je desetak radnika koji tvrde da radovi nisu obustavljeni, ali se ne mogu vidjeti jer su kilometar i po daleko od ulaza.

„Intenzitet vozila i radnika je kao i ranije. Ni po čemu se ne može primijetiti da su obustavljeni radovi na tunelu. Ja imam prvu komšinicu koja radi u društvenoj ishrani dolje njihovoj. Ona kaže da je na doručku, ručku i večeri isti broj ljudi kao što je bio i ranije”, tvrde mještani.

Tunel Hranjen i brza cesta Sarajevo-Goražde će biti izgrađeni, možda ne u planiranim rokovima, ali se od projekta ne odustaje, potvrdio je i federalni premijer Fadil Novalić.

„Mogu samo da kažem da je to više posljedica lošeg komuniciranja između Autocesta i izvođača nego li stvarni problem. Mada, i stvarnih problema ima. Imamo to da je voda provalila u tunel i to je činjenica koja otežava sve te radnje na bušenju tunela. Ali ja mogu da kažem da je tunel Hranjen projekat na više godina. On će biti probušen i nije on glavna tema. Glavna tema je spojiti Goražde sa Sarajevom. Imaju tu i pristupni putevi s jedne i druge strane i to je jedan sveukupni projekat za koji je rezervisano znatno više novca. Mi smo se odlučili da idemo u povezivanje BPK Goražde sa Sarajevom i to će se, naravno, i dogoditi”.

Iz Preduzeća Autoceste Federacije, koje su zadužene za implementaciju projekta stigla je informacija u kojoj se navodi da radovi nikad nisu bili prekinuti i da se čini sve kako bi se omogućio nesmetan nastavak bušenja tunelskih cijevi:

„S obzirom na kompleksnost projekta ovih dana ćemo kompletirati izvještaj za Vladu. Ono što već sad možemo reći to je da je Institut IPSA, kao nadzorni organ, uradio presjek trenutnog stvarnog stanja obaveza ugovornih strana. Od izvođača se čeka obrazloženje za sva najavljena potraživanja. U okviru provjera i izrade presjeka stvarnog stanja vrši se i korekcija obračuna. Po informacijama koje smo dosad prikupili očekujemo da ćemo imati sredstava za nastavak dijela radova. Uz informaciju koju pripremamo za Vladu uputit ćemo i prijedlog za obezbjeđivanjem dodatnih sredstava za iduću godinu u skladu sa zakonskim procedurama i na osnovu do sad realiziranih radova”.

Bivši direktor Autocesta Federacije Adnan Terzić kaže da se znalo sve. „Ja sam znao da će projekat biti skuplji nego što se predviđalo. Ali izbor je bio da nakon ulaska 50-100 metara u brdo prekinemo projekat. Nije to skuplje zato što neko pravi kriminal. Svaka od ugrađenih stavki se da provjeriti. Formirana je i komisija i provjerit će se.

Terzić dodaje da je Fidic ugovorom predviđeno da naručitelj plaća ugrađene količine građevinskih materijala i ostale troškove rada. Kada imate nepredviđene intervencije i situacije kakve su bile u tunelu Hranjen nije čudno što su radovi mnogo skuplji od predviđenih. Sve ugrađene količine materijala vrlo lako su provjerljive pa je lako doći i do odgovornih, ukoliko se utvrdi da je bilo zloupotreba, tvrde i Terzić i izvođač Euroasfalt.

Lokalne zajednice koje su najviše zainteresirane za gradnju brze ceste i kvalitetno povezivanje Goražda, Prače i Sarajeva, nemaju gotovo nikakvog uticaja na realizaciju projekta.

Načelnik općine Pale u Federaciji Almin Ćutuk.

„Ne samo za našu općinu, značaj za čitavu istočnu Bosnu tunela Hranjen je neprocjenjiv. Sjedište kantona je Goraždu. Mi smo vezani za sve institucije u Goraždu. Trenutno je jako loša putna komunikacija Prača-Goražde. Mi sad nismo ni na kakvoj komunikaciji. Vi ako hoćete da dođete u Praču morate sjesti u auto i maksuz otići u Praču. A u tom slučaju ćemo biti na tranzitu i sa sadašnjih 35 kilometara lošeg puta do Goražda imat ćemo 15 kilometara jako dobrog puta.”

Gradonačelnik Goražda Ernest Imamović prvi je reagirao na informacije o obustavljanju radova u tunelu, tražeći sastanak svih relevantnih faktora koji se, međutim nikad nije desio.

„Mi ćemo opet inicirati jedan sastanak da relevantni akteri daju odgovore. Od strateškog značaja je za Grad Goražde Da se tunel Hranjen ne smije prestati graditi. Ne ulazim u radnje koje su učinjene. Ima tužilaštvo neka se bavi svojim poslom. Nama je bitno da od uključenih aktera dobijemo odgovore kad će se nastaviti graditi. Sve drugo je neozbiljno i nedopustivo.”

Iduće sedmice o tunelu Hranjen raspravljat će i Skupšina Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, no nejasno je na osnovu kojih informacija, kaže predsjedavajuća Skupštine Aida Sirbubalo. „Mi nemamo nikakvih pisanih informacija. Sve sa čim raspolažemo je ono što smo čitali iz medija”.

Tunel Hranjen bit će dug 5,5 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu. Rok za izgradnju ovog najdužeg cestovnog tunela u Bosni i Hercegovini je 36 mjeseci, ali sada više niko ne može procijeniti kada će on stvarno biti probijen i spreman za puštanje u saobraćaj.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...