Zdravlje
DRŽAVE OSMIŠLJAVAJU STRATEGIJE: Od izuzetne važnosti prevencija i liječenje ovog problema...
27. Mar. 20260
Dr Malhotra ohrabruje svoje pacijente da jedu masti, ali da izbjegavaju “lajt” proizvode.
Zdravlje
15. Nov. 2021 16. Nov. 2021
0
Bezbroj puta smo do sada čuli da su masti štetne za zdravlje, jer začepljuju arterije, povećavaju rizik od bolesti srca, uzrokuju gojaznost…
Ali, britanski kardiolog dr Asim Malhotra tvrdi upravo suprotno. I daleko od toga da je jedini!
Naime, nova istraživanja pokazuju da je neprijatelj broj jedan vašeg tijela – šećer. Osim toga, dr Malhotra tvrdi da su punomasni proizvodi dobri za zdravlje i da postoje brojni dokazi koji pokazuju da masti ne samo što ne dovode do srčanih problema, nego ishrana koja uključuje punomasne mliječne proizvode štiti od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2.
Dr Malhotra ohrabruje svoje pacijente da jedu masti, ali da izbjegavaju “lajt” proizvode, prenosi Hayat.
Savjetujem im da jedu punomasne proizvode i namirnice koje sadrže zasićene masti. Kada im još napomenem da se drže podalje od svega što navodno snižava holesterol, gledaju me "otvorenih usta”, kaže kardiolog.
On je objasnio i da svi proizvodi koji navodno snižavaju holesterol povećavaju rizik od srčanih bolesti i dodaje da masti nisu (glavni) krivac za gojaznost.
-Izbjegavao sam punomasne proizvode, trenirao, ali sam ipak imao salo na stomaku. Tada sam počeo da istražujem uticaj masti na zdravlje – kaže doktor.
Dr Malhotra tvrdi da je najveća opasnost po zdravlje šećer, a sa njime se slaže i profesor pedijatar dr Robert Lustig. I on je proučavao uticaj masti i šećera na gojaznost kod djece i zaključio da bi proizvodi koji sadrže šećer morali da imaju istaknuta upozorenja, kao što to imaju cigarete ili neka alkoholna pića.
Sve je više stručnjaka koji smatraju da glavni krivac za prekomjernu težinu i čitav niz povezanih bolesti nisu masti, nego šećer.
-Ne gojite se od masti, baš kao što ne postajete zeleni od povrća koje jedete – ističe kardiolog, a doktor Gari Tobs upozorava da debljina nema veze s brojem kalorija, nego sa onim šta jedemo.
U prilog tome govori i činjenica da se oko 23 posto populacije u Švedskoj pridržava režima ishrane koji podrazumijeva punomasne proizvode i što manje ugljenih hidrata.
Švedski stručnjak dr Andreas Enfeldt, koji je osmislio program ishrane sa manje ugljenih hidrata, a više masti, ističe da mnogi misle da je njegov režim ishrane “tempirana bomba”, ali dok je svugdje u svijetu sve više gojaznih, činjenica je da se broj ljudi sa prekomjernom težinom u Švedskoj postupno smanjuje.
Istraživanja Švedskog zdravstvenog vijeća pokazala su da je upravo ovakav režim ishrane najbolji, ne samo za skidanje kilograma, nego i za smanjivanje rizika od kardiovaskilarnih bolesti kod gojaznih ljudi.
Osim toga, dva istraživanja koje je 2014. godine proveo Savez za medicinska istraživanja na Univerzitetu Kembridž, pokazala su da zasićene masti iz mliječnih proizvoda, ako se konzumiraju umjereno, smanjuju rizik od dijabetesa tipa 2 i srčanih bolesti.
Zdravlje
DRŽAVE OSMIŠLJAVAJU STRATEGIJE: Od izuzetne važnosti prevencija i liječenje ovog problema...
27. Mar. 20260
Jeste li znali
SIMPTOMI KOJE NE BI SMJELI IGNORISATI: Gojaznost kod dječaka sve izraženija
03. Mar. 20260
Zdravlje
ŠOKANTNA OTKRIĆA: Gojazne osobe lakše mogu završiti u bolnici zbog...
16. Feb. 20260
Šareni svijet
OBJAVLJENI ZASTRAŠUJUĆI PODACI: Evo koje države imaju najveći broj gojaznih ljudi...
05. Feb. 20260
Evropa
ČIME SU SE SVE SLUŽILI: Zaposlenici mađarskog ministarstva glumili novinare na konferencijama Petera Sijarta
Prije 7 min0
Šareni svijet
POŠLI NA PLANINU BEZ OPREME I S DJEČIJIM KOLICIMA, PA ZVALI HELIKOPTERE: Slijedi im papren račun
Prije 14 min0
Show
ČUVENU GLUMICU FUDBALER PONIZIO PRED SVIMA: Sada mu je nanijela "udarac" od dvije milijarde dolara
Prije 15 min0
Sport
HAOS U TURSKOJ ZBOG MUSIALE: Novinar tvrdio da stiže u Galatasaray, nakon demantija završio u policiji
Prije 20 min0
Zdravlje
OVA DIJETA JE ZALUDJELA SVIJET: Kilogrami se tope velikom brzinom, a sve počinje jednom namirnicom
08. Avg. 20260
Zdravlje
POZNATA BH. KARDIOLOGINJA UPOZORAVA: Preporuke kod srčanih bolesnika u ekstremnim vrućinama...
09. Avg. 20260
Zdravlje
LOŠ SAN I NADUT STOMAK: Ove tri namirnice trebalo bi da izbjegavate za večeru
07. Avg. 20260
Zdravlje
STRUČNJACI SAVJETUJU: Što će se dogoditi u našem organizmu ukoliko ljeti budemo pili topao čaj...
09. Avg. 20260
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.