"ZAČINITE" ŽIVOT: Ako želite paziti na zdravlje krvnih žila, držite se 5 ključnih savjeta u kuhinji

Prehrana je jedna od najvažnijih stvari za cjelokupno zdravlje, a kako su krvne žile odgovorne za naše zdravlje, dobra podloga za savršeno funkcioniranje organizma je i prehrana.

  • Zdravlje

  • 24. Jun. 2022  24. Jun. 2022

  • 0

Koje namirnice birati, a koje izbjegavati?

1. Ciljajte na boje

Dodajte na tanjur voće i povrće jakih boja koje će vam ponuditi dobro dozu bioflavonoida, fitonutrijenata koji tim namirnicama daju boju. Poznati bioflavonoid rutin se već dugo koristi za održavanje zdravlja krvnih žila tako što pomažu proizvodnji crvenih krvnih zrnaca koja prenose kisik.

2. Začinite život

Ružmarin, majčina dušica, kadulja, origano... obiluju antioksidansima koji blagotvorno djeluju na srčanožilni sustav. Također je začinsko bilje odlična zamjena za sol. Popularan indijski začin kurkuma široko je poznat po svojim protuupalnim dobrobitima pa, osim što može odgoditi napredovanje autoimunih bolesti jetre, primarnog skleroznog kolangitisa i primarne bilijarne ciroze, može smanjiti upale u arterijama uzrokovane nakupinama masti. Zaključak znanstvenika glasi kako je kurkuma izvrstan prirodni lijek za tretiranje mnogih upalnih bolesti jer blokira kemijske mreže koje su uključene u sam proces upale.

3. Više vlakana

Prehrana bogata vlaknima može poboljšati stanje kolesterola što će značiti puno za zaštitu zdravlja krvnih žila i arterija. Jedite cjelovite žitarice umjesto grickalica i bombona.

4. Smanjite unos soli

Ovaj podatak čule su već i ptice na grani, a ako želite zdrave krvne žile, unosite što manje soli jer upravo ona u velikim količinama može oštetiti vene.

5. Ne zaboravite na vodu

Voda je važan sastojak bilo kojeg recepta za zdravlje. Cilj je popiti barem osam čaša vode u danu.

Ponekad, unatoč dobroj namjeri i trudu, ne unosimo dovoljno vitamina i minerala iz hrane, a u tom je slučaju dobro posegnuti i za suplementima.

Vitamin B3

Upravo B vitamini pomažu pretvoriti hranu u energiju, a niacin je važan jer pomaže radu cirkulacije i smanjuje upale. Možete ga pronaći u puretini, piletini,gljivama..

Vitamin C

Studije su pokazale da ovaj vitamin pomaže kod poboljšanja cirkulacije kod osoba koje imaju dijabetes tip 2. Razmislite i o unosu ovog vitamina putem hrane kao što je brokula, naranča ili s liječnikom porazgovarajte koji je suplement za vas najbolji.

Vitamin D

Od manjka ovog vitamina pate mnogi ljudi danas, a njegov je nedostatak povezan s hipertenzijom i koronarnom bolesti arterija.

(Ordinacija.vecernji.hr) 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...