Zdravlje
CRVENO MESO: Prijatelj ili neprijatelj vašeg srca?
17. Jul. 20260
Meso se smatra neprerađenim ako je svježe, nije pakirano, kuhano, konzervirano ili promijenjeno od svog prirodnog stanja.
Zdravlje
15. Okt. 2022
2
Konzumiranje neprerađenog crvenog mesa ne povećava rizik od moždanog udara, sugerira novo istraživanje.
Desetljećima postoji strah da konzumiranje svinjetine može povećati rizik od srčanih bolesti zbog visoke razine masti. No, znanstvenici koji su analizirali skoro 200 postojećih studija nisu pronašli dokaz da je to povezano. Također postoje samo slabi dokazi da konzumacija neprerađenog crvenog mesa dovodi do raka debelog crijeva, raka dojke i dijabetesa tipa 2.
Vodeći autor studije dr. Christopher Murray sa univerziteta u Washingtonu rekao je da se nada da će ovo otkriće "razjasniti konfuziju i pomoći potrošačima da donesu informirane odluke o prehrani, vježbanju i drugim aktivnostima koje mogu utjecati na njihovo dugoročno zdravlje".
Meso se smatra neprerađenim ako je svježe, nije pakirano, kuhano, konzervirano ili promijenjeno od svog prirodnog stanja. Prerađeno meso, poput slanine, kobasica i salama, modificirano je kako bi se poboljšao njegov okus ili rok trajanja, dimljenjem, soljenjem, sušenjem ili konzerviranjem.
Godinama je konzumacija crvenog mesa bila povezana s povećanim rizikom od srčanih bolesti zbog visoke razine zasićenih masti. Smatra se da mast podiže razinu kolesterola lipoproteina niske gustine (LDL) u tijelu, što je dobro poznati faktor rizika za bolest koronarnih arterija.
Znanstvenici su ispitali 180 studija iz cijelog svijeta koje su se bavile određenim ponašanjem i izborom prehrane. Koristili su jednostavan sistem ocjenjivanja zvjezdicama.
Jedna zvjezdica je značila da nema povezanosti prehrane i bolesti dok pet znači da određena prehrana povećava šanse za zdravstveni problem za više od 85 posto.
Veza između konzumiranja neprerađenog crvenog mesa i ishemijskog moždanog udara, najčešćeg tipa moždanog udara, dobila je samo jednu zvjezdicu. Pronađena je veza s dvije zvjezdice između izbjegavanja povrća i bolesti koronarnih arterija.
Rezultati su objavljeni u časopisu Nature Medicine.
Zdravlje
CRVENO MESO: Prijatelj ili neprijatelj vašeg srca?
17. Jul. 20260
Zdravlje
ONKOLOG OTKRIO KOJU HRANU LJUDI STARIJI OD 50 GODINA NIKAKO NE BI SMJELI JESTI: "Prestanite s tim"
14. Jul. 20260
Zdravlje
OVO JE NAJGORE MESO ZA VAŠE SRCE: Kardiolozi preporučuju izbjegavanje pod svaku cijenu
23. Nov. 20250
Zdravlje
VAŽNOST ZDRAVE ISHRANE: Pet namirnica koje povećavaju rizik od raka debelog crijeva
31. Okt. 20250
Politika
ANALIZA POLITIČKE NESTABILNOSTI U FBiH (2022–2026): Gdje su se vlade mijenjale kao na traci, a ko je sačuvao fotelje do novih izbora?!
Prije 28 min0
Regija
POLITIČKA BURA U SRBIJI: Miloš Vučević poručio da izbore "osjeća u zraku", da li je vlast popustila pod pritiskom javnosti?
Prije 35 min0
Mini market
SKANDALOZNI PODACI IZ AGENCIJA BiH: Mehmedović otkriva kako se u Banjaluci i Mostaru na državnim jaslama sistemski "briše" jedan narod
Prije 41 min0
Ekonomija
ODLUKA VIJEĆA MINISTARA BiH: U Brodu se osniva "Slobodna zona" na više od 84 hektara – stižu posebne carinske olakšice za privrednike!
Prije 51 min0
Zdravlje
SAVJETI STRUČNJAKA: Kardiologinja upozorava da uobičajeno piće može začepiti arterije
10. Avg. 20260
Zdravlje
MORSKA VODA NIJE SAMO SLANA: Evo šta se događa s našim tijelom prilikom kupanja u moru...
12. Avg. 20260
Zdravlje
NEOČEKIVANI REZULTATI NOVOG ISTRAŽIVANJA: Ukoliko u organizam unosite veće količine proteina – ovo trebate znati...
11. Avg. 20260
Zdravlje
KAKO PREPOZNATI DA STE POD PREVELIKIM STRESOM: Obratite pažnju na ove znakove
Prije 13h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 2
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.