Vijesti
VOZAČI, PAŽNJA: Zbog nepoštivanja ograničenja brzine postavljen radar u ovom tunelu
13. Dec. 20240
Evropska unija je uložila 23,3 miliona eura bespovratnih sredstava za dionicu autoputa Tarčin - Ivan i za tunel Ivan, što je dio od ukupne grant podrške EU za Koridor Vc u iznosu od 542 miliona eura
Vijesti
28. Okt. 2022 28. Okt. 2022
3
Predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Zoran Tegeltija i predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen danas su svečano otvorili novoizgrađeni tunel Ivan na Koridoru Vc, javlja Anadolu Agency (AA).
Von der Leyen boravi u posjeti Bosni i Hercegovini u okviru regionalne posjete Zapadnom Balkanu.
Posjeta se odvija u kontekstu nedavne preporuke Evropske komisije da se Bosni i Hercegovini dodijeli status kandidata, kako bi se naglasila poruka da je budućnost zemlje u Evropskoj uniji.
Tokom posjete, Von der Leyen se ranije sastala i sa članovima Predsjedništva BiH te obratila političkim predstavnicima u BiH, predstavnicima civilnog društva te kulturnim radnicima i poslovnoj zajednici.
Nakon toga je prisustvovala i svečanom otvorenju tunela Ivan na Koridoru Vc. Von der Leyen je tom prilikom od prisutnih dobila informacije o projektu, a obišla je i izložbu fotografija posvećenu projektu.
Tunel je otvoren presjecanjem vrpce, a već danas bi trebao biti u upotrebi.
Evropska unija je uložila 23,3 miliona eura bespovratnih sredstava za dionicu autoputa Tarčin - Ivan i za tunel Ivan, što je dio od ukupne grant podrške EU-a za Koridor Vc u iznosu od 542 miliona eura.
Izgradnja Koridora Vc jedan je od najvećih građevinskih poduhvata ikada u Bosni i Hercegovini. Kada bude gotov koridor će približiti BiH Evropskoj uniji.
U Federaciji Bosne i Hercegovine dosad je izgrađeno 114,5 kilometara autoceste na Koridoru Vc.
Puštanjem u promet poddionice Tarčin – Ivan, BiH dobiva novih 6,9 kilometara, odnosno blizu 100 kilometara funkcionalne, moderne autoceste koja povezuje Bradinu sa izlazom Zenica sjever.
Poddionica Tarčin – Ivan je locirana na brdsko-planinskom terenu što ju je činilo veoma kompleksnom, a gradila se kroz dva LOT-a.
LOT 1 dužine 4,9 kilometara pruža se od Tarčina do samog ulaza u tunel Ivan. Svojim većim dijelom nalazi se u otvorenoj trasi. Najvažniji objekti na ovom dijelu ceste su dva vijadukta (Raštelica 1 i Raštelica 2) ukupne dužine 1.150 metara.
Ukupna vrijednost ugovora za radove i nadzor LOT 1 je 80,35 miliona eura, od čega je 50 miliona eura finansirano kroz kredit Evropske investicijske banke, a 11,78 miliona eura kroz grant EU. Nacionalno finansijsko učešće je 7,4 miliona eura.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan potpisan je 24. augusta 2020. godine.
LOT 2 je tunel Ivan koji s dijelovima otvorene trase ima ukupnu dužinu od dva kilometra. Ovaj tunel prolazi kroz istoimeni planinski masiv i projektovan je da se uklapa u teren. Rađen je prema Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), koja uključuje najnaprednija inženjerska i tehnološka rješenja.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, tunel Ivan potpisan je 28. oktobra 2019. godine.
Tunel Ivan je sačinjen od dvije cijevi. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721,50 metara, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761,50 metara. Tunel Ivan je jedini tunel na Koridoru Vc koji ima 4G mrežu. Opremljen je najsavremenijom elektroopremom i unaprijeđenim sistemom rasvjete koji omogućava sigurniju i efikasniju rasvjetu, a time i uštedu energije.
U sklopu ove poddionice izgrađen je i kružni tok kao priključak na magistralnu cestu u mjestu Bradina, čime se ostvaruje privremeni spoj magistralne ceste M-17 i autoceste na Koridoru Vc te privremeno naplatno mjesto Bradina.
Ukupna vrijednost investicije za LOT 2 iznosila je 69,58 miliona eura, od čega je dio od 50 miliona eura finansiran kroz kredit Evropske banke za obnovu i razvoj, 11,48 miliona eura kroz grant EU-a, a nacionalno finansijsko učešće je 1,66 miliona eura.
Osim približavanja cestovne povezanosti Mostara i Sarajeva i spajanja ceste M-17 sa Koridorom Vc, autocesta Tarčin – Ivan omogućit će ugodniju i sigurniju vožnju, otvoriti brojne ekonomske perspektive i poboljšati zaštitu okoliša u ovom dijelu BiH.
Vijesti
VOZAČI, PAŽNJA: Zbog nepoštivanja ograničenja brzine postavljen radar u ovom tunelu
13. Dec. 20240
Ekonomija
KONAČNO STIGAO ODGOVOR: Zbog čega radi samo jedna traka tunela Ivan
22. Sep. 20240
Ekonomija
JOŠ KRAĆE DO MORA: Danas otvaranje tunela Ivan, novi video otkriva izgled milionske investicije na Koridoru 5C...
28. Okt. 20221
Auto
U TOKU GRAĐEVINSKI RADOVI: Besplatno autoputem od Bradine do Vlakova dok traje sanacija magistralnog puta
23. Sep. 20223
Vijesti
VATRA SE PROŠILA, NE MOGU JE OBUZDATI: Evo kako iz zraka na jugu BiH izgleda veliki požar (VIDEO)
Prije 5h0
Društvo
AKO JE OD DODIKA I PREVIŠE JE: Dok on komentariše Thompsona, a u RS-u najavljuju nastup negatora genocida u Srebrenici i to 11. jula
Prije 5h0
Hronika
ADNANA ALIBABIĆA I DALJE NEMA: Napustio bolnicu prije 13 dana i od tada mu se gubi svaki trag
Prije 5h0
Vijesti
"DŽUVO KOLIKO KOŠTA DRŽAVA I NAGODBA": Nebojša Vukanović prozvao direktora OSA-a pa poručio: "UDBA ovdje i dalje drži sve konce"
Prije 5h0
Vijesti
EKSKLUZIVNI TAJNI TRANSKRIPTI BIJELE KUĆE: "Kad je Bosna postala 'oblast', a Bošnjaci proglašeni opasnošću"
04. Jul. 20252
Vijesti
ALMIR DŽUVO ZAOBIŠAO POLICIJU: Šef OSA-e lično odvezao Dodika do suda
05. Jul. 20254
Vijesti
AVDO AVDIĆ O LICEMJERJU LAKTAŠKOG VOŽDA: "Dodik je priznao institucije tek kada su mu obećale da ga neće pritvoriti" (VIDEO)
05. Jul. 20252
Vijesti
KONAČNO SE POJAVIO: Milorad Dodik s advokatom došao u Tužilaštvo BiH, oni ga saslušali, pritvor mu ukinut!
04. Jul. 20254
trenutak ...
Komentari - Ukupno 3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.