BEZ RAMPI I KEŠA: Hrvatska uvodi novi način naplate cestarine, ali i kazne za...

Vozila će se provjeravati i na parkinzima, benzinskim pumpama ili odmorištima duž autoputa.

  • Regija

  • 07. Apr. 2023  07. Apr. 2023

  • 0

Hrvatske autoceste (HAC) objavile su javni konkurs za izbor izvođača za elektronski sistem naplate cestarina, a procijenjena vrijednost nabavke novog sistema je oko 100 miliona eura. Kada sistem bude impementiran krajem 2024. godine, putnici više neće prolaziti kroz naplatne rampe, niti će brojati sitne eure za plaćanje putarine. Cijeli proces odvijat će se elektronski, a cijena će zavisiti od više faktora, između ostalog i od toga da li je vikend ili ne.

Novi elektronski sistem naplate cestarine bit će u upotrebi najranije krajem 2024. godine, najavilo je Ministarstvo mora, saobraćaja i infrastrukture.

Iz Ministarstva ističu da se novi sistem zasniva na slobodnom protoku saobraćaja, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih tablica. Dodaju i da će zakonom isključiti mogućnost da se korištenje autoputa plati u gotovini, što će smanjiti operativne troškove naplate putarine.

Zbogom i rampama

Sistem će biti beskontaktni, zasnovan na kombinaciju dvaju savremenih tehnologija, a naplata bi trebalo da se odvija preko novijeg ENC uređaja i automatskog sistema očitavanja tablica, dakle u obliku elektronske vinjete i plaćanja bez zaustavljanja.

„Sva teretna vozila i motocikli imat će obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine. Laka vozila do 3,5 tona nosivosti imat će mogućnost da izaberu između korištenja uređaja u vozilu za elektronsku naplatu ili prijave u sistem naplate za automatsko prepoznavanje registarskih tablica.

U novom sistemu, ENC uređaji će biti vezani za registarsku tablicu, a jedan uređaj može da se koristi za najviše tri vozila, piše Jutarnji list.

Svi korisnici, bez obzira da li koriste ENC ili očitavanje tablica, registrirat će se u sistemu nekog od koncesionara, gdje će morati da dostave registraciju, državu izdavanja registarske tablice i način plaćanja, podatke o emisionoj klasi vozila, kopija prometne dozvole…

Postojeće rampe bit će uklonjene, što znači da više neće biti velikih gužvi na naplatnim stanicama. Na primjer, ručna naplata ima kapacitet od oko 200 vozila po satu, a novi sistem omogućava prolaz i do 3.000 vozila, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković početkom godine.

U novom sistemu korisnicima će se naplaćivati onoliko koliko voze, a sistem će moći da se podesi tako da cijene budu različite u ljetnjoj sezoni i vikendom. Cestarina se može definirati i u zavisnosti od emisione klase vozila. Najavljuje se i da će popusti na cestarinu imati korisnici koji više koriste autoputeve ili se njima voze kada je manja gužva.

Rješenje i za one koji bi da ne plate

Jedan od najvećih sporova bio je ko i kako će zaustaviti vozače koji će pokušati da prođu autoputem bez plaćanja. Tenderska dokumentacija otkriva da će posao biti prepušten upravnicima autoputeva.

Naime, tenderom je predviđeno da ponuđač mora da isporuči i 74 kombija opremljena za mobilno praćenje plaćanja i prinudnu naplatu putarine. Vozila će biti opremljena uređajima za čitanje i ALPR kamerama. Konkursom je predviđeno da uređaji moraju da očitavaju ENC uređaj u vozilu ili registarske tablice sa udaljenosti od 10 metara pod uglom širine od 90 stepeni.

Ove jedinice imaće funkciju otkrivanja, potvrđivanja i naplate putarine od potencijalnih prekršilaca, što će raditi na različite načine, prilikom preticanja u toku vožnje, kada je vozilo parkirano na zaustavnoj traci… Mobilne jedinice će moći da se parkiraju u zaustavnoj traci i provjeravaju vozila koja prolaze pored njih, a imaće i ovlaštenje da ih zaustave i naplate kaznu.

Vozila će se provjeravati i na parkinzima, benzinskim pumpama ili odmorištima duž autoputa.

Kako će cijeli sistem naplate putarine biti povezan sa sistemom granične policije i evropskim informacionim sistemom o saobraćaju i vozačkim dozvolama, jedinice će u svakom trenutku imati sve informacije o automobilu koji prate, njegovom korisniku i da li je platio cestarinu.

Za potrebe novog sistema naplate putarine biće izgrađeno 260 novih portala na cijeloj mreži autoputeva. Riječ je o portalima koji će biti postavljeni na samom autoputu i ​​na kojima će biti postavljeni čitači ENC uređaja i kamere za očitavanje prednjih i zadnjih registarskih tablica.

Pored njih, pored autoputeva biće postavljeni kontrolni portali čija je uloga da kreiraju transakcioni okvir, odnosno jedinstvenu transakciju i ID sa svim potrebnim parametrima za plaćanje.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...