RASIPANJE JAVNIM NOVCEM: HDZ-ov Denis Lasić tek sjeo u fotelju i odmah naručuje automobile za 600.000 maraka

Najviše prašine digla je nabavka novih Dustera u vrijednosti većoj od 400 hiljada maraka u trenutku kada su za 6 godina upravljanja tim preduzećem odgovorni izgradili sveukupno 11 kilometara novog autoputa.

  • Politika

  • 10. Avg. 2023  

  • 3

Denis Lasić probio se u HDZ-ovog specijalca za visoke funkcije koje obiluju državnim novcem, a slatke muke mu predstavljaju samo podjela i upravljanje fonda kojeg pune svi građani BiH. Nakon što je ranije obnašao funkciju premijera HNK te federalnog ministra prometa i veza, od maja ove godine preuzeo je Javno preduzeće (JP) Autoceste FBiH.

Jedan od prvih poteza novog direktora tog javnog poduzeća bila je nabavka više vozila čija je javna nabavka podijeljena u dva lota. Prvi lot uključuje nabavku četiri vozila u vrijednosti 400.000 maraka bez PDV-a, a drugi lot označava četiri vozila u vrijednosti 190.000 maraka bez PDV-a.

Iz Autocesta su bili šturi u najavi javne nabavke, no naš portal u posjedu je kompletne natječajne dokumentacije koja sadržava sve pojedinosti. Ono što su naveli u najavi nabavke je činjenica da će najjeftiniji ponuđač dobiti posao, kao i uvijek sporna činjenica da vozila trebaju kod njih biti u roku od 90 dana.

Kakva vozila stižu u JP Autoceste?

Kako je specificirano u natječajnoj dokumentaciji sva vozila iz prvog LOT-amoraju biti 2023. godište, kao i potrebno posjedovanje pogona na sva četiri točka u svim vozilima. Jačina svih željenih vozila je 145 kW, što je otprilike ekvivalent 194 konjskih snaga. Također, za sva vozila nužne karakteristike su da su dizelaši s automatskim mijenjačem i EURO 6 ekološkom normom ispušnih plinova.

Iz Autocesta su također precizirali i neke željene funkcije u automobila pa je tako u prvom LOT-u navedeno da ima mogućnost izbora profila vožnje, multifunkcijski kožni upravljač, bluetooth interfejs za mobilne telefone, grijana sjedala kao i da unutarnja obloga krova bude u crnoj boji.

alt

Na naš službeni upit u koje svrhe se kupuju automobili u vrijednosti većoj od 600 hiljada maraka još uvijek nismo dobili odgovor, kao ni na pitanje kada će se znati odabrani ponuđači koji su zadovoljili kriterije natječajne dokumentacije. Rok za podnođenje prijava na adresu sjedišta u Mostaru bio je do 14.7.2023. godine u 10 sati.

Stručnjaci za službene konkurse smatraju da je vrlo vjerovatno konkurs namješten i samo je pitanje ko bi mogao najviše profitirati od ove nabavke koju finansiraju građani.

“Algoritam portala PratimoTendere u ovoj fazi postupka, na osnovu dostupnih informacija, identificirao je tri rizika vezana za ovu nabavku. Na prvom mjestu je to što je postupak nabavke iz nama nepoznatih razloga pokrenut skoro 3 mjeseca kasnije u odnosu na okvirni datum koji je planiran planskim dokumentima. Nadalje, kao i za sve druge nabavke službenih vozila u BiH i za ovu je tehnička specifikacija s velikom vjerovatnoćom namještena za tačno određene modele vozila, za koje će u pravilu ponudu dostaviti samo jedan ponuđač.

"Također, kad je u pitanju podjela na lotove, razdvojena su putnička i privredna motorna vozila što je dobro, međutim, s obzirom da ugovorni organ u okviru LOT-a 1 nabavlja četiri različita modela putničkih vozila, bio bi dat značajan doprinos transparentnosti i konkurenciji među ponuđačima da je ovaj LOT podijeljen na četiri zasebna LOT-a, za svaki traženi model po jedan. S obzirom na rok isporuke od 90 dana, a imajući u vidu situaciju na tržištu, nema sumnje da su tražena vozila već dostupna na lageru ponuđača kome je posao namijenjen. I na koncu, kao treći rizik prepoznata je naknadna izmjena konkursne dokumentacije, koja u ovom slučaju predstavlja formalizam, ali i kao takva nosi određeni nivo rizika”, kazao je za Hercegovina.info Slobodan Golubović, urednik portala PratimoTendere.

Lasić će izgleda nastaviti praksu svojih prethodnika Terzića i Volodera kada su u pitanju (ne)transparentne nabavke u preduzeću na čijem mjestu bi mnogi poželjeli biti u ovom trenutku. Autoceste FBiH su godinama bile na udaru kritika zbog takvog oblika trošenja javnog novca, a najviše prašine je digla nabavka novih Dustera u vrijednosti većoj od 400 hiljada maraka u trenutku kada su za 6 godina upravljanja tim preduzećem odgovorni izgradili sveukupno 11 kilometara novog autoputa.

Bivšeg profesora matematike javnost je pobliže upoznala nakon našeg pisanja o hacijendi pored Mostara (Polog), a njegove stranačke kolege najviše su se zaintrigirale za Mercedesa GLE 5.3 AMG čija je tadašnja vrijednost procijenjena na 250 hiljada maraka. Još uvijek se ne može procijeniti kome su više transferi više donijeli: Lasiću na unutarstranačkoj listi i kadroviranjem na potentnim državnim funkcijama ili Lionelu Messiju prijelaz u američki MLS gdje brani boje Intera iz Miamija, no upravo im je Mercedes neko vrijeme bio zajednički nazivnik.

Kako saznaje hercegovina.info informacija o njegovom voznom parku nije najbolje sjela u stranci pa se tako tadašnji ministar prometa morao riješiti svog limenog ljubimca koji duže od godinu dana ima novog vlasnika.

alt

Lasić je odavno poznat kao ljubitelj skupocjenih automobila, a najviše se opekao prije 9 godina kada je iz stranke ‘kažnjen’ te ga nije bilo među 450 stranačkih kandidata za oktobarske izbore. Naime, ranije je kupio dva skupocjena Audija A8 o trošku poreznih obveznika za sebe i šefa njegovog ureda, a kako su mediji tada pisali vrijednost samo ta dva automobila bila je oko 300 hiljada maraka.

I njegovim stranačkim kolegama nije previše jasno čime je u međuvremenu zaslužio takvo povjerenje vrha stranke, no očito se dokazao kao koristan član za čijeg mandata nikome nije loše, a u stranci shvatili da će među mladim snagama teško naći nekoga ko bi se kompromitirao te vjerovatno skužili da ga je bolje imati nego ne imati.

Zaposleni u Autocestama FBiH bi mogli osjetiti komfor pod šefovanjem novog direktora.

Osim vozila za koje će Lasić u početku svog v.d-ovanja ‘trznuti’ više od 600 hiljada maraka, objavljen je i konkurs u kojem Autoceste traže agenciju koja će im za 150 hiljada maraka bez PDV-a u naredne tri godine posredovati pri kupnji avionskih karata. Kako se navodi u obavijesti javne nabavke, koju finansiraju svi građani BiH, predmet nabavke obuhvaća pružanje usluga i nabavku avio karata, što podrazumijeva posredovanje u nabavci avio karata i dostavljanje avio karata za potrebe ‘JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar’ piše Hercegovina.info.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 3

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...