Društvo
BOSANAC IMA NAJKONTROVERZNIJE IME U REGIJI: Ni svećenik mu ne da u crkvu
13. Maj 20250
Nataša Miletić, portparolka Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske je podsjetila da je most na Savi kod Bosanske Gradiške plaćen 20 miliona eura, ali da nije pušten u saobraćaj upravo zato što Hrvatska nije izgradila granični prelaz.
Ekonomija
02. Maj 2024 02. Maj 2024
0
Izgradnja graničnog prelaza na brzoj cesti u završnoj fazi izgradnje kod mosta blizu Bosanske Gradiške na hrvatskoj strani počeće krajem ove sedmice, potvrđeno je u Ministarstvu finansija Hrvatske.
Naime, u ovom Ministarstvu su prethodno bili najavili da će 10. aprila izvođač biti uveden u radove, te da je rok izgradnje 12 mjeseci. Sada su rekli da je izvođač uveden na gradilište 10. aprila kao po planu, ali da bi radovi trebalo da počnu do kraja ove sedmice, a vijest donose Nezavisne novine.
"U toku je doprema potrebnih gradilišnih kontejnera i ograde, a do kraja tjedna, potrebnih strojeva i opreme te građevinske armature. Dakle, po predaji gradilišta izvođaču, radovi teku prema planiranoj dinamici", rekli su oni.
Napomene radi, Hrvatske ceste kao investitor su pri kraju izgradnje prvog dijela brze ceste od novoizgrađenog mosta na Savi kod Bosanske Gradiške do postojeće ceste ka autoputu Zagreb – Beograd, ali završetak ovih poslova, koje izvodi banjaluči Integral inženjering, neće značiti mnogo ako ne bude izgrađen granični prelaz.
Prošle godine su u Hrvatskim cesta potvrdili da bi Integral radove mogao zavšiti tokom ovog ljeta, ali, obzirom da se granični prelaz tek počinje graditi, čak i ako do toga dođe cesta neće moći biti otvorena. Prije nekoliko sedmica su nam u ovom hrvatskom preduzeću potvrdili da je došlo do manjih pomijeranja u rokovima, zbog vremenskih prilika.
Ako se ispoštuje rok izgradnje od 12 mjeseci, to znači da brza cesta neće biti otvorena do aprila naredne godine.
Nataša Miletić, portparolka Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske je podsjetila da je most na Savi kod Bosanske Gradiške plaćen 20 miliona eura, ali da nije pušten u saobraćaj upravo zato što Hrvatska nije izgradila granični prelaz.
"Takođe i hrvatska strana nije izgradila planiranu pristupnu saobraćajnicu, odnosno brzi put do petlje Okučani. Republika Srpska je ispoštovala svoj dio i završila neophodne aktivnosti, te očekujemo da hrvatska strana ispoštuje svoju obavezu", rekla je ona. Posebno je naglasila da je granični prelaz kod Bosanske Gradiške je jedan od najznačajnijih za BiH.
"Neupitno je da će nakon izgradnje novog graničnog prelaza kod Bosanske Gradiške i dionice brzog puta na hrvatskoj strani do petlje Okučani, dionica autoputa Banjaluka – Bosanske Gradiška postati daleko privlačnija i konkurentnija, pošto će se vezati sa evropskim Koridorom deset, što će implicirati drastično povećanje protoka na istoj i dovesti do mnogo većeg nivoa usluge, imajući u vidu da je dionica autoputa Banjaluka – Gradiška puštena u upotrebu davne 2011. godine", rekla je ona.
Edin Forto, ministar komunikacija i transporta BiH, nedavno je rekao da je ovaj prelaz, kao i sličan kod Svilaja, u prioritetu njegovog ministarstva, odnosno dva mosta koja su izgrađena preko Save.
"Oba projekta su podržana grantovima EU. Funkcionalna upotreba oba mosta je, na žalost, još uvijek na čekanju. Trenutno, preko mosta kod Svilaja mogu saobraćati putnička vozila, ali je upotreba za teretni saobraćaj uslovljena stavljanjem u punu upotrebu mosta kod Bosanske Gradiške. Novi most preko rijeke Save kod Bosanske Gradiške u potpunosti je spreman za puštanje u promet, ali uslovi sa strane Republike Hrvatske još uvijek nisu ispunjeni. Osnovni problem danas predstavlja neizgrađen granični prelaz, a što je u nadležnosti Ministarstva finansija Republike Hrvatske. Dio pristupne saobraćajnice koji bi omogućio funkcionalan pristup autoputu prema Zagrebu je u poodmakloj fazi gradnje", rekao je on.
Dodao je da je propuštena prilika što Hrvatska nije pristala da se već izgrađeni granični prelaz s bh. strane koristi kao zajednički, jer se Hrvatska opredijelila ua izgradnju novog vlastitog prelaza.
"Kao resorno ministarstvo, zahtjevamo da se, što je moguće prije, započne i završi izgradnja ovog veoma važnog graničnog prelaza kako bi i most mogao da ispunjava svoju osnovnu funkciju", rekao je on i dodao da je opredjeljenje ministarstva da oba prelaza budu u funkciji tokom ove godine.
Društvo
BOSANAC IMA NAJKONTROVERZNIJE IME U REGIJI: Ni svećenik mu ne da u crkvu
13. Maj 20250
Ekonomija
MILIJARDE EURA IZGUBLJENE U ČEKANJU: "Zelene trake" ključ za brži transport
20. Apr. 20250
Regija
VIŠESATNA ČEKANJA: Hrvatska granična policija bori se s haosom tokom prazničnih gužvi
19. Apr. 20250
Ekonomija
GRAD NA SJEVERU BOSNE I HERCEGOVINE SRUŠIO REKORD: Broj zaposlenih veći nego 1990. godine
15. Feb. 20250
Evropa
KAP JE PRELILA ČAŠU: Velika Britanija, Francuska i Kanada zaprijetile Izraelu!
Prije 10 min0
Vijesti
U POTRAZI ZA GALIĆEVIM NASLJEDNIKOM: Dragan Andrić uvjerljivo prvi na rang listi
Prije 19 min0
Politika
DURAKOVIĆ PESIMISTA: "Kraljević je i ranije imao slučajeve pred Tužilaštvom BiH, poput sumnjičenja da je počinio zločin genocida..."
Prije 21 min0
Mini market
DA JE BAREM NEKO ČUO DA SE NEŠTO GRADI: "Кo je rekao, premijer Višković? Nema od toga ništa. Nisam vidio..."
Prije 31 min0
Ekonomija
REKORDNI PRIHODI I BROJ ZAPOSLENIH: Ovo je jedna od najboljih firmi u Sarajevu, za nju se interesuju svjetski divovi
17. Maj 20250
Ekonomija
DUBOKO UZDRMAN BANKARSKI SEKTOR RS-a: Tri banke već propale
18. Maj 20250
Ekonomija
"POKAŽIMO IM DA NAS IMA ARMIJA": Veliki protesti u Sarajevu zakazani su za sutra ispred zgrade Doma sindikata, razlog je...
17. Maj 20250
Ekonomija
EKONOMIST ZORAN PAVLOVIĆ RAZOČARAN STANJEM U RS-u: "To je toliko malo i bijedno..."
Prije 15h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.