Ekonomija
PIŠI PROPALO: „Izgradnja aerodroma u Trebinju je populistički potez, nisu ni svjesni što ih očekuje...“
02. Mar. 20254
Tu Trebinje ima daleko manje šanse. I zbog toga je Trebinje ljeti još dalje od Dubrovnika.
Ekonomija
11. Mar. 2025
0
Aerodrom Trebinje ako se ikada desi nema baš puno šanse akumulirati neki promet. Air Serbia bi za Trebinje mogla letjeti maksimalno 3 sedmična leta, uz ogroman napor 5, i to tako da dio frekvencija oduzme Tivtu i Dubrovniku i prebaci ih na Trebinje, piše Alen Šćuric na portalu Zamaaero.
Uz velike subvencije ili političku odluku kompanije mogla bi imati svakodnevne letove, ali tada bi svakako trebala preuzeti dio putnika Dubrovnika na Trebinje (smanjiti broj frekvencija Dubrovnika ili liniju potpuno ukinuti) i imati vrlo niske cijene karata.
Jasno sedam sedmičnih letova zimi nisu realni i tu više do dva tri sedmična leta nemaju nikakvog smisla. Konačno koliko letova može imati jedno minijaturno i siromašno Trebinje ako Banja Luka ima samo dva leta za Beograd sedmično već godinama.
No, ostale linije su više nego upitne. Koga bi to Trebinje moglo oteti Dubrovniku? Ryanair ima 56 letova na Dubrovniku i ove godine povećava broj linija i frekvencija. Evidentno je zadovoljan cijenom na Dubrovniku, konačno motivirajuća cijena i jest razlog dolaska.
Šta tu može ponuditi Trebinje. Nižu cijenu? Teško. I to koliko nižu da se Ryanair odluči iz odličnog i potentnog Dubrovnika preseliti na Trebinje. EasyJet? On ima i više letova iz Dubrovnika od Ryanaira ljeti. I oni su više nego zadovoljni uvjetima u Dubrovniku.
Puno letova (više od 14) ima i Austrian, Volotea, Vueling, Jet2, TUI, British, Iberia, KLM, Norwegian. Svi oni su i više nego zadovoljni cijenama i ostalim uvjetima na Dubrovniku. A u tom kontekstu Trabinje bi moralo ponuditi daleko više da te kompanije pređu tamo.
Wizz Air. On nije uspio u Dubrovniku. U njemu je prošle godine imao samo dva sedmična leta. No, ima li Wizz Air smisla i logike letjeti za Trebinje. On leti za Sarajevo, Split, Podgoricu, Prištinu i Tiranu. Kako u takvom okruženju ima smisla letjeti i za Trebinje?
Konačno, da Trebinje i bezobrazno spusti cijene učinio bi to i Dubrovnik dok god ga ne slomi. Dubrovnik sa svojim prometom i prihodom sebi to može dozvoliti. Trebinje ne može.
Ko će plaćati radnike, režije, logistiku, infrastrukturu… Da Dubrovnik ima i 15-20 posto više cijene kompanija bi se i dalje odlučivale na ovaj daleko veći, savremeniji i bolji aerodrom, koji se nalazi uz Dubrovnik, bez granice i u Evropskoj uniji. Upravo Evropska unija je ekstremno važan faktor. Ovdje putnici putuju bez granice i dokumenata. U Trebinju ne.
Konačno tvrda granica na kojoj se čeka i preko sat vremena ljeti je ogroman limitator koji putnicima produžuje putovanje do Dubrovnika. Tu Trebinje ima daleko manje šanse. I zbog toga je Trebinje ljeti još dalje od Dubrovnika.
Zašto bi se putnik iz Europske unije odlučio putovati za Trebinje u BiH, ako ima opciju putovanja za Dubrovnik bez granice i problema. Unutar svoje države.
Trebinje neće imati ni rerutiranih aviona u slučaju bure u Dubrovniku. Jednostavno kompanije tada koriste Split. One ne koriste ni Tivat. Zašto? Split je u istoj državi, daleko je veći, tamo imaju agente, tamo ih može servisirati Croatia Airlines.
I hajde da su akteri u Trebnju odlučili otvoriti minijaturan aerodromčić sa dvije parkirne pozicije i stazom od 2.500 metara. No, oni rade stazu od 3.500 metara, terminal od 250.000 putnika i ogromnu stajanku. Za koga, pobogu, pita se Alen Šćuric.
Ekonomija
PIŠI PROPALO: „Izgradnja aerodroma u Trebinju je populistički potez, nisu ni svjesni što ih očekuje...“
02. Mar. 20254
Regija
PRIČA KOJA SE PROTEŽE OD 2000. GODINE: Evo zašto se Hrvatska žestoko protivi gradnji Aerodroma Trebinje
24. Dec. 20240
Ekonomija
OPET OBEĆALI AERODROM U BIH: Srbija i RS guraju prst u oko i Hrvatskoj
01. Dec. 20240
Politika
"SB" ANALIZA / U ŠAHOVSKOJ PARTIJI RUSIJE I NATO-a GLAVNA NAGRADA SU TREBINJE I BOKA KOTORSKA: "To je igra na vrlo visokom nivou koja se planira unaprijed s rokom realizacije od 10 do 15 godina"
19. Jun. 20241
Vijesti
STIGLO NARANDŽASTO UPOZORENJE ZA DIJELOVE BiH: Budite spremni, očekuju se obilne padavine
Prije 13 min0
Regija
ALEKSANDAR VULIN ZA PROREŽIMSKU NOVINSKU AGENCIJU: "Očekujem radikalizaciju protesta u idućim danima, vođama upravlja Zapad"
Prije 21 min0
Politika
NENAD STEVANDIĆ U OČAJU: "Trojka je neiskrena, HDZ koristi poziciju RS da bi opstali Hrvati"
Prije 29 min0
Sport
"SB" NA PRESSU SERGEJA BARBAREZA: "Džeko izgleda kao ratnik, ima volju da igra sutra!" (FOTO)
Prije 43 min0
Ekonomija
MILIČEVIĆ RAZBIO VIŠKOVIĆEVE OBMANE: Iduće godine dolazi na naplatu MILIJARDU i 600 MILIONA KM kredita, građani RS će platiti tu cijenu...
21. Mar. 20250
Ekonomija
NIKŠIĆEVA MATEMATIKA: Vlada FBiH za januarske subvencije dala 8 miliona KM, a poslodavci samo za doprinose u februaru uplatili čak...
21. Mar. 20250
Ekonomija
VELIKI RADOVI U BiH: Izmjestit će rijeku da prođe autoput
Prije 20h0
Ekonomija
VELIKI USPJEH BH. KOMPANIJE: Potpisan ugovor vrijedan čak 1,22 milijarde eura
21. Mar. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.