Auto
INTELIGENTNA RJEŠENJA IZ ŠVEDSKE: Nove automobilske gume bez zraka obećavaju...
04. Apr. 20250
Suprotno od toga, kada je temperatura zraka niža onda molekule zraka usporavaju i međusobno se lijepe pa onda tlak zraka pada.
Auto
07. Maj 2025
0
Tlak u gumama ljeti uvijek treba održavati prema preporukama proizvođača, a preporučuje se kontrolirati ga jednom mjesečno jer je jedan od bitnijih faktora za sigurnost vožnje. Neki faktori ipak utječu na tlak pa ga treba povremeno korigirati. Jedan od njih je značajno povećana masa automobila (kad idete na godišnji odmor primjerice), a drugi je vanjska temperatura. Kad je auto prenatrpan, tlak u gumama treba biti nešto veći, no i tada se treba držati napisanih preporuka za opterećeno vozilo.
Treba li pumpati gume do maksimuma?
Tlak u gumama ljeti zagrijavanjem gume raste jer se toplije molekule zraka u gumi brže kreću i više sudaraju jedna o drugu. Stoga ljeti ne pumpajte gume na preporučeni maksimum već ostanite malo ispod kako biste bili sigurni da tlak neće biti previsok. Iz istog razloga tlak u gumama se provjerava kad su hladne, jer kad se zagriju nećete zbog porasta tlaka u njima dobiti ispravnu vrijednost. Suprotno od toga, kada je temperatura zraka niža onda molekule zraka usporavaju i međusobno se lijepe pa onda tlak zraka pada pa se iz tog razloga zimi treba ipak nešto češće provjeravati i dopunjavati tlak u gumama.
Tlak možete izmjeriti na svakoj benzinskoj postaji, a možete kupiti i manometar (samo za mjerenje ili i za pumpanje guma). Vrijednosti na koliko guma treba biti napumpana nalaze se najčešće na naljepnici na okviru vrata ili na poklopcu spremnika za gorivo. Ako tamo nema tog podatka, pogledajte u uputama automobila. Uglavnom su vrijednosti između 1.9 i 2.1 bara za stražnje te 2.1 i 2.3 bara za prednje gume koje se pumpaju nešto više zbog mase motora.
Kad su gume pravilno napumpane, one savršeno prianjaju uz podlogu, a samim time smanjuje se potrošnja goriva, gume se manje troše, a automobil je lakše upravljiv, što, naravno, povećava sigurnost u prometu. Ne zaboravite prekontrolirati gume na prikolici ili priključnom vozilu, pogotovo ako ih rijetko koristite. Znakovi koji upućuju na to da gume nisu dovoljno napumpane su da volan podrhtava, jedna guma vuče u stranu ili ste primijetili da vam se povećao put kočenja, a to može dovesti do prometnih nesreća.
Auto
INTELIGENTNA RJEŠENJA IZ ŠVEDSKE: Nove automobilske gume bez zraka obećavaju...
04. Apr. 20250
Auto
MNOGI OD NAS PRAVE VELIKU GREŠKU: Koliko se može smanjiti radni vijek guma ako nisu dovoljno napuhane...
13. Jan. 20250
Auto
POTPUNI PREOKRET: Čuvena kompanija najavljuje revoluciju u izradi automobilskih guma…
23. Sep. 20240
Auto
MNOGI OD NAS ČINE VELIKU GREŠKU: Šta učiniti ukoliko se u automobilsku gumu zabije ekser ili šaraf…
30. Jul. 20240
HiTec
SVE VEĆI ZAHTJEVI IGRAČA I SVE VEĆE CIJENE PRODUKCIJE: "AI će proizvoditi igre, a vi ćete ih više plaćati"
Prije 5h0
Kultura
FANOVI ODUŠEVLJENI DETEKTIVSKOM KOMEDIJOM ETHANA COENA: "Honey Don't! u kina stiže 22. augusta 2025. godine"
Prije 5h0
Svijet
ZELENSKI NAKON TELEFONSKOG RAZGOVORA S TRUMPOM: "Rusija treba pokazati da ozbiljno želi završiti rat..."
Prije 5h0
Zabava
I SIMBOLIČNO I ZVANIČNO, ZATVARANJE JEDNOG VELIKOG POGLAVLJA: Emir Spahić najavio oproštajni meč Miralema Pjanića...
Prije 5h0
Auto
POTPUNA KATASTROFA: Kineski proizvođač automobila odlazi s europskog tržišta, razlog je...
06. Maj 20250
Auto
GREŠKA KOJA SE SKUPO PLAĆA: Stigle su ljetne vrućine, evo šta treba učiniti s automobilskim gumama…
07. Maj 20250
Auto
POVRATAK OTPISANOG: Vraća se Yugo, novi model predstavljen u Minhenu; Zamišljen je kao...
07. Maj 20250
Auto
OPASNOST PRIJETI: Kada se upali ova lampica u velikim ste problemima, ali mnogi od nas ne znaju na šta upozorava…
Prije 21h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.