HiTec
GOOGLE PRIZNAO: Tokom razornog zemljotresa u Turskoj, sve je zakazalo...
28. Jul. 20250
Direktorica Foxglovea Rosa Curling izjavila je da novo istraživanje pokazuje “razoran utjecaj koji Googleovi AI sažeci već imaju na nezavisni medijski sektor u Ujedinjenom Kraljevstvu”.
HiTec
24. Jul. 2025
0
Medijske kompanije upozorene su na potencijalno “devastirajući utjecaj“ umjetne inteligencije na online publiku, nakon što je novo istraživanje pokazalo da Googleovi AI sažeci u pretragama mogu uzrokovati i do 80% manji broj klikova na izvorne sadržaje.
U fokusu zabrinutosti vlasnika medija našao se Googleov novi alat “AI Overviews”, koji korisnicima odmah prikazuje sažetak odgovora na postavljeno pitanje, bez potrebe da kliknu na izvor informacije. Time su poveznice prema originalnim tekstovima potisnute niže u rezultatima pretrage, što rezultira značajno manjim brojem posjetilaca na portalima.
Analiza koju je provela analitička kompanija Authoritas pokazala je da bi web stranica koja je prethodno bila prva u rezultatima pretrage mogla izgubiti oko 79% prometa za određenu pretragu ako se nalazi ispod AI sažetka.
Istraživanje je također pokazalo da su YouTube linkovi, platforme u vlasništvu Alphabeta, matične kompanije Googlea, češće istaknuti u odnosu na standardni prikaz rezultata pretrage. Ovo istraživanje postalo je dijelom pravne žalbe britanskom regulatoru tržišnog natjecanja (CMA), kojom se ukazuje na negativan utjecaj Google AI sažetaka na tržište.
Glasnogovornik Googlea odbacio je nalaze istraživanja, nazvavši ga “nepreciznim i zasnovanim na pogrešnim pretpostavkama i analizama”, tvrdeći da se koristi zastarjelim procjenama i nereprezentativnim setom pretraga koje ne odražavaju stvarni promet ka medijskim stranicama.
“Korisnici se okreću iskustvima zasnovanim na umjetnoj inteligenciji, a AI funkcije u pretragama omogućavaju ljudima da postave još više pitanja, čime se otvaraju nove prilike za otkrivanje web stranica”, poručili su iz Googlea. “Nastavljamo slati milijarde klikova na web stranice svaki dan i nismo zabilježili drastične padove ukupnog web prometa kako se sugerira”.
Drugo istraživanje, koje je proveo američki think-tank Pew Research Center, dodatno potvrđuje ove zabrinutosti. U anketi provedenoj tokom mjesec dana na skoro 69.000 Google pretraga, ustanovljeno je da korisnici kliknu na link ispod AI sažetka samo jednom u 100 slučajeva.
Google je i ovo istraživanje odbacio, navodeći da se radi o “pogrešnoj metodologiji i pristranom uzorku pretraga koji ne predstavlja stvarni promet”.
Predstavnici medijskih kuća tvrde da Google uporno odbija podijeliti podatke potrebne za preciznu analizu utjecaja AI sažetaka na promet ka njihovim portalima.
Iako AI sažeci trenutno čine samo dio Google pretraga, britanski izdavači već osjećaju posljedice. Carly Steven iz MailOnline izjavila je u maju da su zabilježeni veliki padovi klikova na rezultate pretraga sa AI sažetkom, 56,1% na desktop verziji i 48,2% na mobilnoj.
Pravna žalba britanskoj Agenciji za tržišno natjecanje (CMA) rezultat je saradnje između organizacije za digitalnu pravdu Foxglove, Saveza nezavisnih izdavača i Pokreta za otvoreni web.
Owen Meredith, izvršni direktor Udruženja novinskih medija (News Media Association), optužio je Google da pokušava zadržati korisnike “unutar vlastitog zatvorenog sistema, prisvajajući i unovčavajući vrijedan sadržaj, uključujući vijesti, koji je nastao kroz rad novinara”.
“Ovako stanje je potpuno neodrživo i u konačnici će rezultirati smrću kvalitetnih informacija na internetu”, upozorio je Meredith. “CMA ima sve alate da riješi ovaj problem i mora to učiniti hitno”.
Direktorica Foxglovea Rosa Curling izjavila je da novo istraživanje pokazuje “razoran utjecaj koji Googleovi AI sažeci već imaju na nezavisni medijski sektor u Ujedinjenom Kraljevstvu”.
“Bilo bi dovoljno loše kada bi Google samo prisvajao rad novinara i predstavljao ga kao vlastiti”, rekla je. “Još je gore to što taj rad koristi za unapređenje vlastitih alata i profita, dok istovremeno otežava medijskim kućama da dosegnu publiku koja im je neophodna za opstanak”, rekla je Curling, navodi Guardian.
HiTec
GOOGLE PRIZNAO: Tokom razornog zemljotresa u Turskoj, sve je zakazalo...
28. Jul. 20250
HiTec
SVE JE GOTOVO: Google pristao platiti gotovo 1,4 milijardi dolara državi...
10. Maj 20250
HiTec
LJUDI NA GOOGLEU TRAŽE GDJE MOGU GLASATI ZA HARRIS ILI TRUMPA: Ne dobijaju iste rezultate
05. Nov. 20240
HiTec
GOOGLE TIHO SNIMA SVE ŠTO GOVORITE: Evo kako možete isključiti tu opciju
09. Maj 20240
Društvo
KILOMETARSKE KOLONE NA GRANICAMA: Vozači, oprez, ove granične prijelaze treba izbjegavati...
Prije 10 min0
Ekonomija
KRAH TURISTIČKE SEZONE NA JADRANU: Vlasnik restorana ogorčen -"Rijetki turisti uđu, a kada naruče jelo..."
Prije 17 min0
Vijesti
VASKOVIĆ NAJAVLJUJE: Dodik ide do kraja, maksimalno radikalizirajući situaciju, ali to neće završiti dobro...
Prije 32 min0
Evropa
LOŠE VIJESTI ZA PUTINA: Procurio plan NATO saveza za Ukrajinu, u sve je uključena i Amerika...
Prije 44 min0
HiTec
ALBANKA U NOVOJ MISIJI: Žena koja je pomogla stvoriti ChatGPT sada gradi “humaniji” A
30. Jul. 20250
HiTec
MICROSOFT OBJAVIO REZULTATE ISTRAŽIVANJA: Ove profesije su prve na udaru umjetne inteligencije
31. Jul. 20250
HiTec
RIM POKRENUO ISTRAGU: "Meta, koja ima dominantan položaj na tržištu aplikacija za komunikaciju, u martu 2025. je odlučila..."
30. Jul. 20250
HiTec
RASKOL MEĐU DIVOVIMA: Ono što Meta neće, Google hoće, pristali su na europske smjernice o...
31. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.