SVE JE PAŽLJIVO OSMIŠLJENO: Psihološki trikovi koje koriste menadžeri restorana da bi vas natjerali da potrošite što više

Postavljanjem izuzetno skupog jela u vrh menija, sve ostalo na meniju izgleda povoljnije u poređenju...

  • Jeste li znali

  • 02. Avg. 2025  

  • 0

Restorani i kafići nisu samo mjesta na kojima uživamo u hrani i piću - to su pažljivo dizajnirani prostori koji koriste psihologiju i marketing kako bi ostvarili što veći profit.

Mnogi menadžeri restorana primjenjuju psihološke trikove kako bi inspirisali goste da potroše što više para.

Nema goreg osjećaja od izlaska iz restorana punog stomaka, ali praznog novčanika i shvatanja da ste, na neki način, prevareni. Iako ovo može da zvuči preterano, istina je da mnogi restorani koriste psihološke trikove kako bi vas ohrabrili da potrošite više nego što ste planirali. Ako ste u životu uglavnom odlučni i znate šta hoćete, ali vas meni svaki put zbunjuje, znajte da niste jedini.

Psihologija kaže da većina ljudi odlučuje šta će naručiti za manje od 90 sekundi, navodi Fred Harington, direktor “Proksi kupona” za Yahoo. Restorani to dobro znaju, pa dizajniraju menije kako bi vam “pomogli” da donesete tu brzu odluku, ali ne nužno u vašu korist. Možda ste primjetili da mnogi restorani, posebno oni otmeniji, cijene skrivaju na neobičnim mjestima. Cilj je jednostavan: fokusirajte pažnju na jelo, a ne na njegovu cijenu. Dr Džejson Bahl Univerziteta Južne Kalifornije objašnjava: “Restorani bukvalno stavljaju ime jela na prvo mjesto, a cijenu na drugo – i u meniju i u vašem umu”.

Takođe, vjerovatno ste prvo uočili jelo sa cijenom znatno višom od svega ostalog. To nije slučajnost – to se zove “sidrenje”. Postavljanjem izuzetno skupog jela u vrh menija, sve ostalo na meniju izgleda povoljnije u poređenju. I da, ovaj trik stvarno radi.

 

Ako vam opis jela zvuči nevjerovatno primamljivo, imajte da umu da je to namjerno. Prema Haringtonu, što je naziv jela više “nakićen”, to ga više ljudi cijeni, bez obzira na stvarni kvalitet hrane. Restorani koriste nostalgične i emocionalne izraze kako bi gosti teško odbili da naruče nešto, poput “bakine domaće pite od jabuka”, iako ta pita možda stoji u zamrzivaču mjesecima.

Na kasi vas dočekuje tegla za napojnicu u kojoj već ima novca? Niste prvi koji misle da je to rezultat velikodušnosti gostiju. Ali, kako objašnjava Basia, kreator na TikToku (@everupmarketing), zaposleni često stavljaju novac u teglicu kako bi vas suptilno ohrabrili da i vi učinite isto.

A kada vas konobar pita da li želite točeno ili flaširano pivo, to nije slučajno – najčešće se od vas očekuje da izaberete skuplju opciju jer to izgleda kao spontani izbor, a ne prodajna taktika.

Još jedan trik na koji možda ne obraćate pažnju je muzika. Restorani puštaju laganiju i sporiju muziku kad žele da ostanete duže, a bržu muziku kada žele da se gosti brže rotiraju. Ritmovi kontrolišu tempo vaše večeri, ali i vašu potrošnju.

Sljedeći put kada sjednete za sto, imajte to na umu. I, naravno, izaberite ono što vam zaista odgovara, a ne ono što vam je suptilno servirano.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...