PROPADA FIRMA ČIJE UREĐAJE IMA VEĆINA BOSANACA: Hiljadu radnika ostaje bez posla

Duboka kriza

  • Ekonomija

  • Prije 2h  

  • 0

Bosch je za Bosance decenijama sinonim za kvalitet, bilo da govorimo o kućanskim aparatima, električnim alatima ili automobilskoj tehnologiji. Njihovi proizvodi nalaze se u gotovo svakom bosanskom domu, a na internet forumima i dalje su prvi izbor kada se raspravlja o tome koji uređaj kupiti. No, iza imena koje je godinama simboliziralo njemačku preciznost i pouzdanost danas stoji ozbiljna kriza – i ona bi mogla ostaviti duboke posljedice, ne samo za kompaniju nego i za cijelu regiju Baden-Württemberg.

Stuttgartski proizvođač autodijelova potvrdio je da planira ukidanje hiljada radnih mjesta u narednim godinama. Koliko tačno i gdje, još nije poznato, ali menadžeri Markus Heyn i Stefan Grosch jasno su poručili kako kompanija mora uštedjeti 2,5 milijardi eura do 2030. godine da bi ostvarila ciljanu profitnu maržu od sedam posto, piše Fenix magazin: "Bez tih mjera, jednostavno nećemo moći zadržati konkurentnost," rekli su u zajedničkom intervjuu za Stuttgarter Zeitung i Stuttgarter Nachrichten, piše Fenix magazin.

Bosch je već prošle godine najavio da će rezati radna mjesta zbog problema u automobilskoj industriji i istovremene potrebe za velikim ulaganjima u prelazak na nove pogonske tehnologije. Heyn i Grosch priznaju da dosad provedene mjere nisu dovoljne i da će rezovi biti nastavljeni.

Pexels / ILUSTRACIJA

Sektor u krizi

Njemački automobilski sektor u cjelini prolazi kroz težak period. Daimler i Porsche bore se s prelaskom na elektromobilnost, a kraj motora s unutrašnjim sagorijevanjem pogađa i dobavljače. ZF Friedrichshafen nedavno je promijenio direktora, a hiljade radnih mjesta ondje su također pod znakom pitanja.

Problemi nisu ograničeni samo na autoindustriju. Nedavno su i novine Stuttgarter Zeitung i Stuttgarter Nachrichten spojene i prodane koncernu iz Ulma, zbog čega je Stuttgart ostao bez vlastitog dnevnog lista, što je rijetkost u njemačkom federalnom sistemu.

Evropska komisija je u jednoj studiji označila Stuttgart kao "problematičnu regiju" u čak četiri sektora – automobilskoj industriji, mašinogradnji, hemijskoj i metaloprerađivačkoj industriji, naglašavajući da se regija posebno teško nosi s industrijskim padom.

Pod sve većim pritiskom

Ni najveći svjetski proizvođač autodijelova nije pošteđen. Posebno su pogođeni proizvodi i usluge povezani s upravljačkim jedinicama, pogonskim sistemima, softverom za vozila, dijelovima za električne automobile i inženjerskim uslugama.

Razlozi za krizu razlikuju se po sektorima, ali zajednički problemi su usporena proizvodnja vozila, odgađanje novih projekata i preveliki proizvodni kapaciteti. Uz to, konkurencija – naročito ona iz Kine – vrši dodatni pritisak na cijene i profitabilnost.

Sindikat IG Metall i radničko vijeće već su reagirali. "Ne zatvaramo oči pred napetom situacijom u kojoj se trenutno nalazi njemačka i evropska automobilska i dobavljačka industrija. No, u Boschu su već na raznim lokacijama provedene opsežne mjere štednje s posljedicama po zaposlenike," poručio je Frank Sell, predsjednik glavnog radničkog vijeća.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...