SENZACIONALNO: Japanski proizvođač automobila uspio je ono što ni Tesla nikada nije, model kojem ne treba niti vozač već je u prodaji, znamo i cijenu

Proizvođači automobila godinama teže trećem stepenu autonomije, ali još ga niko nije postigao. Nije to uspjelo ni Tesli, čiji čelnici tvrda da imaju sistem autonomne vožnje, ali u stvarnosti nemaju.

  • Auto

  • 07. Mar. 2021  

  • 0

Ipak, iznenada je izašla Honda s unaprijeđenom verzijom svog Honda Sensing naprednog sistema pomoći vozaču (ADAS), nazvanog Honda Sensing Elite, koje će postati prvo komercijalno dostupno vozilo s trećim sistemom autonomije (SAE Level 3) u Hondinoj limuzini Legend.

Razina 3 bitno se razlikuje od razine 2 po tome što se prelazi s djelomične automatizacije, poput Teslinog autopilota, na uvjetnu automatizaciju, što znači da automobil može čitati svoje okruženje i donositi odluke na temelju onoga što vidi. To omogućuje automobilu opremljenom sistemom Level 3 poput Honda Sensing Elite da djeluje samostalno na temelju trenutne situacije. Takva sloboda pruža se funkcijom Honda Jaming Elite Traffic Jam Pilot, koja daje automobilu kontrolu nad  kočnicama, upravljačem i gasom. To pak omogućuje automobilu da zadrži daljinu, brzinu i položaj trake, a sve to čini bez ikakvog doprinosa vozača, za kojeg Honda kaže da može gledati televiziju/DVD na ekranu infotainmenta ili upravljati navigacijskim sistemom za traženje adrese odredišta.

Automobil opremljen Honda Sensing Elite može voziti iza drugog vozila unaprijed zadanom brzinom i na sigurnoj udaljenosti. Ako sistem primijeti da automobil ispred zaostaje ispod zadane brzine, sistem obavještava vozača, a zatim pomaže pri prolasku i povratku na prvobitnu traku. Sistem osigurava sigurnu promjenu prometne trake, a ako jeste, jednostavni pokret pokazivača smjera pokrenut će siguran prolazak vozila ispred. Ako sistem navede vozača da ponovno preuzme kontrolu putem zvučnih, haptičkih i vizuelnih upozorenja, ali se vozač ne uključi s kontrolama aktivirat će se pomoć u nuždi. To će automobil dovesti do sigurnog zaustavljanja uz rub ceste. Honda tvrdi da je Sensing Elite testiran u 10 miliona jedinstvenih simuliranih scenarija i 1.3 miliona kilometara stvarnog testiranja. Zasad će se ova tehnologija pojaviti na ograničenom izdanju svoje limuzine Honda Legend, i samo za Japan. Samo 100 automobila bit će dostupno s ovom tehnologijom u Japanu, a koštat će oko 200.000 KM.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...