Svijet
AMERIKA NA NOGAMA: Donald Trump najavio vanredno obraćanje naciji...
Prije 12 min0
Nakon što je objavljeno kako će kragujevački pogoni pokrenuti proizvodnju električnog automobila, u brojnim medijima se aktualizirala ideja o reinkarnaciji legendarnog Stojadina.
Auto
08. Maj 2022 08. Maj 2022
2
Priča je poznata. Autoindustrija se uslijed svojevrsne kreativne blokade po pitanju dizajna vraća u prošlost i odlučila je reinkarnirati legendarne klasike. Tako Renault vraća modele R4 i R5, a Citroen je predstavio Ami, Honda ima model e, a Fiat definitivno vraća Pandu s uglastim dizajnom prve generacije. U takvom ozračju možda ima mjesta i za jedan Yugo ili Stojadin?
Dovitljivi Srbi su odmah novi model prozvali Strujadinom, jasno aludirajući na Stojadin, jedan od najpopularnijih domaćih modela u bivšoj državi. I doista, Zastava 101 ima nekih sličnosti s današnjim projektom, prije svega u činjenici da je nastao u suradnji s talijanskim partnerom. Dodatno, 101-ica je u svoje vrijeme bila jedan od naprednijih automobila na europskom tržištu.
Međutim, šanse da se jedan Stojadin ili Strujadin doista pojavi su minimalne. Istina, Zastava 101 je egzistirala desetljećima u proizvodnji, a izvozila se u brojne zemlje svijeta, pa i na zapad Europe. Međutim, forma Stojadina nije ostala prepoznatljiva u svijetu i nešto s čim bi se vezivao itko izvan granica bivše SFRJ.
Što konkretno propuštamo dao je naslutiti makedonski dizajner koji je u međuvremenu osmislio jedan električni sportski automobil. Mihael Merkler je svoj prijedlog nazvao Yugo GT 5000, a poveznicu sa Stojadinom možete lako prepoznati, posebno straga.
Mnogi smatraju kako Yugo ima puno više smisla, bar u tržišnom smislu. Bio bi to retro automobil s prepoznatljivim uglastim dizajnom prethodnika koji je ostao u memoriji mnogih širom svijeta. I što je bitno, zapamtili su ga i Ameri, a njihovo tržište i glad prema originalnim (električnim) automobilima je nezasitna.
Jedan prijedlog Yuga novog milenija ponudio je još jedan makedonski dizajner, Dejan Hristov. I doista, ideja jednostavnog retro modela povoljne cijene uopće ne zvuči loše. Uostalom, nešto slično nudi Dacia s modelom Spring.
Podsjetimo, generalni direktor koncerna Stellantis Carlos Tavares je prošloga tjedna u Kragujevcu potpisao ugovor sa srpskim vlastima o ulaganju od čak 190 milijuna eura u modernizaciju kragujevačkih pogona. Dio sredstava ulaže i srbijanska vlada, a sve kako bi se uspješno provela prilagodba za proizvodnju električnih automobila.
Sve mora biti gotovo do 2024. godine kada će s proizvodne trake sići prvi primjerak. Pritom je srbijanski predsjednik najavio kako će do tada Srbija biti opremljena brojnim punionicama te samim time spremna za novu motorizaciju, da ne kažemo elektrifikaciju nacije.
A kad je model u pitanju, vrlo je vjerojatno da će izbor pasti na neki Fiatov klasik. Najviše šansi ima Panda, ali u igri su i Uno te još neka zvučna imena.
(Index.hr)
Svijet
AMERIKA NA NOGAMA: Donald Trump najavio vanredno obraćanje naciji...
Prije 12 min0
Jeste li znali
SVE VRIJEME SMO BILI U ZABLUDI: Istraživači doši do novih spoznaja o planetama...
Prije 16 min0
Zabava
HIT NA INTERNETU: Procurila Čovićeva fotografija, nakon poraza Zrinjskog od Sarajeva...
Prije 17 min0
Sport
VRIJEME JE ZA ODLAZAK: Esmir Bajraktarević sada konačno zna na čemu je...
Prije 23 min0
Auto
SVE SE MIJENJA: Zaboravite na klasične akumulatore, stiže veliko iznenađenje...
Prije 22h0
Auto
IZNENAĐENJE IZ WOLFSBURGA: Volkswagen ima nove adute, legendarni modeli unaprijeđeni...
15. Dec. 20250
Auto
POUZDANOST NA PRVOM MJESTU: Stručnjaci savjetuju - ovih devet automobila najmanje se kvare
Prije 18h0
Auto
SADA JE DEFINITIVNO: EU odustaje od zabrane dizelaša i benzinaca
Prije 8h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 2
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.