NOVA STUDIJA OTKRIVA: Koronavirus može uzrokovati da zaražene stanice „eksplodiraju“…

Novo istraživanje, koje su proveli znanstvenici iz londonske bolnice Royal Free Hospital, u suradnji s Bostonskom dječjom bolnicom, sada sugerira da piroptoza također igra ulogu u eskalaciji teške bolesti COVID-19.

• Zdravlje

• 18. Maj 2022

Znanstvenici iz SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva pogledali su uzorke krvi ljudi zaraženih s COVID-19 i otkrili da je oko šest posto monocita , imunoloških stanica koje patroliraju tijelom u potrazi za stranim tijelima, zaraženih novim koronavirusom, podvrgnuto vrsti stanične smrti povezanoj s upalom, poznatoj kao piroptoza.

Mali udio makrofaga, druge vrste imunoloških stanica, koji gutaju i uništavaju strane stanične ostatke, također je bio pod upalom nakon zaraze virusom Sars-CoV-2.

U slučaju navedene dvije vrste stanica, vjeruje se da je virus aktivirao inflamasome, velike molekule koje pokreću kaskadu upalnih odgovora koji mogu kulminirati staničnom smrću. Istraživanja su dugo sugerirala da je teška bolest COVID-19 uzrokovana upalom, što dovodi do oštećenja pluća i drugih organa.

Prethodne studije pokazale su da imunološki sustav osoba s COVID-19 može učinkovito pokrenuti tijelo oslobađanjem proteina koji se bore protiv infekcija, poznatih kao citokini, koji potom napadaju zdravo tkivo. Ove "oluje citokina" povezuju se isto tako s teškim oblikom bolesti.

Upala i stanična smrt su važni čimbenici u teškom obliku Covid-19, a naše istraživanje pokazuje da je piroptoza često krivac, rekao je za Mail On Sunday dr. Gautam Mehta, konzultant hepatolog u Royal Free Hospitalu.

Dr. Mehta je rekao da put piroptoze djeluje kao "alarmni sustav" za tijelo. "Ako osjeti bakterijske ili virusne čestice unutar stanice, to dovodi do 'eksplozije' stanice i oslobađanja proupalnog sadržaja. Ovo ima prednost eliminacije infekcije, ali kao rezultat može dovesti do teške upale. Piroptoza doslovno implicira 'vatreni' način stanične smrti", dodao je.

Zaražene imunološke stanice mogle bi ponuditi potencijalnu metu za razvoj lijekova, vjeruju znanstvenici, što budi nadu da bi se mogli osmisliti novi tretmani kako bi se spriječilo da se osoba zaražena s COVID-19 teško razboli.

To je veliki nalaz jer su trenutno naši COVID-19 tretmani usmjereni na sam virus. Ako možemo ciljati na proces koji uzrokuje tešku bolest, mogli bismo razviti učinkovit tretman koji djeluje čak i kod pacijenata za koje cjepiva nisu učinkovita, ističe dr. Mehta, piše The Independent.