VAŽNE VIJESTI ZA DIJASPORU: Ryanair planira značajan rast na Balkanu, problemi sa bh. aerodromom

Wizz Air najveći je niskotarifni prijevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, a u Hrvatskoj i Crnoj Gori prednjači Ryanair.

  • Ekonomija

  • 12. Jul. 2023  

  • 0

Ryanair planira značajan rast u Srednjoj i Istočnoj Evropi (SEE) u nadolazećem desetljeću s niskotarifnim prijevoznicima (LCC) koji upravljaju preko 50 posto ukupnog kapaciteta sjedišta na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.

“Želimo se jako fokusirati na ovu regiju. Vidimo da će ovo biti veliki dio našeg nadolazećeg proširenja. Prilično je teško u ovom trenutku govoriti o tačnim brojevima, ali nadamo se da će cijela regija rasti barem za 50 posto", izjavila je direktorica Ryanaira za srednju i istočnu Evropu, Alicja Wojcik-Golebiowska.

Dok Poljska već dugo jedno od Ryanairovih ključnih tržišta, Wojcik-Golebiowska napomenula je da kompanija sada udvostručuje svoj fokus na druge zemlje u regiji. Wizz Air ima dominantan položaj u većini CEE, s ukupnim udjelom putnika od 41,6 posto od svih LCC-ova u regija. Ryanair posluje na pet od sedam tržišta bivše Jugoslavije, a jedina iznimka su Slovenija i Kosovo.

Wizz Air najveći je niskotarifni prijevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, a u Hrvatskoj i Crnoj Gori prednjači Ryanair. U Makedoniji Wizz Air ima 61,6 posto udjela putnika na tržištu i 89,1 posto udjela među LCC-ima. U Bosni njegov tržišni udio iznosi 42,7 posto i 65,9 posto među LCC-ovima, dok u Srbiji ima ukupni udio od 19,7 posto putnika, ali 71,1 posto tržišta kada se računaju samo jeftini prijevoznici. Unutar CEE regije, LCC imaju ukupni udio kapaciteta sjedišta ispod 50 posto samo u Srbiji, Sloveniji i Crnoj Gori, gdje su mrežni prijevoznici još uvijek dominantni. Ryanair je posljednjih godina značajno pojačao svoju prisutnost u Hrvatskoj otvaranjem baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru.

Međutim, suočava se s većim preprekama na drugim tržištima.Avioprijevoznik je nedavno najavio da će ukinuti tri linije iz Podgorice zbog povećanja aerodromskih taksi. Nadalje, prekinuo je operacije iz Tuzle u lipnju zbog poreza i unatoč razgovorima sa Međunarodnim aerodromom Sarajevo o potencijalnom uvođenju letova, do sada se nisu materijalizirali. Prije gotovo deset godina Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje u direktnom izazovu Wizzu, međutim, ti su planovi odbačeni iz neodređenih razloga.

Aviokompanija također stagnira u Srbiji sa svojim operacijama iz Niša, dok ne leti za Prištinu gdje je Wizz Air prošle godine postao najveći prijevoznik aerodroma po broju prevezenih putnika. Unatoč pregovorima između Ryanaira i slovenske vlade, posljednji put održanim krajem januara ove godine, nije našao rješenje za ulazak na tržište, jedino koje u Evropskoj uniji još ne opslužuje. Ryanair kaže da će "sustići" u regiji. "Vidimo da je srednja i istočna Evropa malo zaostala tokom posljednjih godina.

"Dakle, želimo sustići ovu regiju kako bismo je sustigli s našim najrazvijenijim tržištima poput Španije, Italije ili Poljske", izjavila je Wojcik-Golebiowska.

"Planiramo to učiniti isporukom više ruta i boljih cijena i više izbora putovanja za naše putnike", zaključila je.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...