TESTIRALI PRAGMATIČNI NIJEMCI: Ovi proizvođači električnih automobila najviše varaju kada je u pitanju potrošnja…

Kada je riječ o potrošnji energije, nije presudno samo koliko učinkovito elektromotor koristi energiju.

  • Auto

  • 14. Avg. 2023  

  • 0

Često se govori o dometu električnog automobila – ali barem je jednako zanimljiva podatak o stvarnoj potrošnji električne energije. Njemački ADAC testirao je 70 električnih automobila kako bi utvrdio koji je od njih najučinkovitiji. Da veliki skupi električni automobil s velikom baterijom ima veliki domet nije nešto čudno, ali zapravo je potrošnja električne energije zanimljivija. Na kraju, to je ono što plaćate u svakodnevnoj vožnji.

Njemački autoklub ADAC već godinama testira domet i potrošnju najpopularnijih električnih automobila na tržištu. Riječ je o 70 električnih automobila koji su testirani u takozvanom Ecotestu kako bi se vidjela njihova stvarna potrošnja električne energije – čak 25 električnih automobila ostvarilo je 20 posto ili veću potrošnju od brojki navedenih na tvorničkim WLTP testiranjima.

Najekonomičniji električni automobil trenutno je Hyundai Ioniq 6, koji ima potrošnju na ADAC-ovom testu od niskih 15,5 kWh/100 km te minimalnu razliku u odnosu na WLTP testiranje. Zanimljivo je da je na drugom mjestu još jedan Hyundai, a to je mali SUV Kona Electric. Unatoč činjenici da je automobil star nekoliko godina, odnosno da se radi o prethodnoj generaciji, imao je potrošnju na Ecotestu od 16,7 kWh/100 km. Na trećem mjestu je Tesla Model 3 s potrošnjom od 16,8 kWh/100 km. Na dnu su Volvo XC40 Recharge Twin Pro AWD s potrošnjom od 28,8 kWh/100 km, Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine troši 29,7 kWh/100 km, dok je Mercedes EQV 300 long s 30,9 kWh/100 km posljednji.

Kada je riječ o potrošnji energije, nije presudno samo koliko učinkovito elektromotor koristi energiju. Veliki gubici javljaju se i prilikom punjenja…

Rezultati na ADAC-ovom testu i službena WLTP potrošnja:

 Potrošnja na ADAC-ovu testu  kWh/100 kmPotrošnja na WLTP testu kWh/100kmRazlika
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD15,514,38,39%
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (prethodna generacija)16,714,713,61%
Tesla Model 316,814,416,67%
Fiat 500e Cabrio Icon17,414,718,37%
Mini Cooper SE17,614,8 – 16,8
Renault Twingo Electric Intens17,61610,00%
Kia Niro EV (64,8 kWh) Inspiration17,916,210,49%
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD17,913,928,78%
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq 2WD18,2177,06%
Kia EV6 (58 kWh)18,216,69,64%
Polestar 2 Long Range Single Motor18,517,18,19%
Kia EV6 (77,4 kWh)18,616,512,73%
Peugeot e-208 GT18,717,66,25%
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit18,815,719,75%
Opel Corsa-e Elegance18,815,620,51%
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh)1917,77,34%
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp19,216,119,25%
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim.19,218,72,67%
Citroen e-C4 Shine19,315,326,14%
VW ID.3 Pro Performance 1st Max19,316,119,88%
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD19,417,98,38%
BMW i4 eDrive4019,516,121,12%
Skoda Enyaq Coupé RS iV19,517,213,37%
BYD Atto 3 EV Design19,715,626,28%
MG5 Electric Maximum Range Luxury19,717,910,06%
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro +2016,521,21%
Subaru Solterra Platinum Plus2017,911,73%
Mercedes-Benz EQE 350+2016,521,21%
Peugeot e-2008 GT20,217,813,48%
Opel Mokka-e Ultimate20,317,416,67%
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line20,417,516,57%
BMW iX xDrive 5020,4202,00%
Nio ET7 (100 kWh)20,4197,37%
DS 3 Crossback E-Tense So Chic20,517,616,48%
Honda e Advance20,517,815,17%
VW ID.5 Pro Performance20,716,326,99%
MG ZS EV Luxury20,718,611,29%
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto2117,917,32%
Mercedes EBQ 350 Electric Art 4Matic21,118,215,93%
BMW iX3 Impressive21,218,912,17%
Cupra Born e-Boost (58 kWh)21,215,536,77%
Tesla Model Y Maximum Range AWD21,216,925,44%
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack21,317,621,02%
Mercedes-Benz EQS 450+ Electric Art21,516,827,98%
Mercedes EQA 250 Electric Art21,617,920,67%
Ford Mustang Mach-E Extended Range21,716,531,52%
Skoda Enyaq iV 8021,916,731,14%
BMW i7 xDrive 602218,518,92%
Nissan Leaf Acenta (40 kWh)22,120,67,28%
Polestar 2 Long Range Dual Motor22,319,315,54%
MG Marvel R Electric Performance22,820,99,09%
Genesis GV70 Electrified Sport AWD22,819,218,75%
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max22,817,728,81%
Porsche Taycan Sport Turismo GTS23,220,911,00%
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic23,31829,44%
VW ID. Buzz Pro23,320,613,11%
Porsche Taycan 4S Performance Plus23,626,2−9,92%
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD23,618,726,20%
Opel Combo-e Life Ultimate23,719,322,80%
Genesis GV60 Sport Plus AWD23,919,125,13%
Nio EL7 (100 kWh)23,921,610,65%
Audi e-tron Sportback 55 quattro24,423,72,95%
Aiways U5 Premium24,71745,29%
Audi e-tron 55 quattro25,82312,17%
Audi e-tron GT quattro26,320,528,29%
VW ID.4 GTX 4Motion26,918,346,99%
Jaguar i-Pace EV400 S AWD27,62225,45%
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD28,823,821,01%
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine29,726,611,65%
Mercedes EQV 300 lang30,928,19,96%
 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...