Sport
ZMAJEVI SPREMNI ZA BELGIJU: Fokus na odbrani pred Eurobasket
Prije 9 min0
Kemil Bekteši (rođen 1997.) je bosansko-kosovski vizuelni umjetnik porijeklom iz Goranske zajednice, čiji rad istražuje teme identiteta, geopolitike i kulturnog pamćenja kroz lične historije obilježene granicama i migracijama.
Kultura
Prije 3h
0
Kvasac je živi agent, katalizator sposoban da aktivira brašno, vodu i vazduh.
U ovim statičnim materijalima, on budi latentni potencijal da se spoje i postanu nešto drugo: tijesto, zatim hljeb, pecivo, pereca ili drugi oblici hrane, pišu Vijesti.ba.
Ovaj proces transformacije, nepromijenjen hiljadama godina, nekada se smatrao oblikom magije. Na sličan način, imigranti aktiviraju i preoblikuju svoje živote u zapadnim društvima, ne samo prilagođavajući se novim socio-ekonomskim realnostima, već i suptilno reformišući te društvene strukture.
U slučaju pekara rasutih po Zapadu, rad na pravljenju hljeba isprepliće se s izgradnjom budućnosti, kako za njih same, tako i za zajednice koje hrane.
Za svoju novu samostalnu izložbu, KemilBekteši uzima kvasac kao polaznu tačku za razmišljanje o radu, migraciji i otpornosti. Ovo razmišljanje proističe iz duboko ličnog mjesta.
Njegov otac, Ruzmir Bekteši, pekar je čiji rad je omogućio Kemilovu umjetničku praksu. Kroz svoj rad, Kemil daje glas svom ocu, a time i svima onima čiji rad stvara nevidljive uvjete za umjetnost i opstanak.
Ukorijenjeni u ličnim historijama, radovi usmjeravaju pogled na radne uvjete Kosova raštrkanih po Zapadu – ne kao stereotipe, već kao radnike, umjetnike i pojedince koji se kreću između svjetova. Danas se procjenjuje da oko trećine ljudi rođenih na Kosovu živi u inostranstvu.
Stereotip da su Kosovari pekari, te da posjeduju ili radi u pekari poznat je nacionalistički kliše na Balkanu, često ponavljan bez pauze ili razmišljanja. Ovdje Kemil Bekteši uzima taj kliše i preokreće ga, ispitujući šta leži ispod površine.
Sporo i nezaustavljivo obuhvata seriju procesualnih instalacija, sastavljenih od struktura od nehrđajućeg čelika, iz kojih tijesto polako i tiho raste. Hladni, industrijski i sterilni inoks, standard u profesionalnim kuhinjama, postaje okvir za nešto meko, toplo i živo.
Tijesto nastavlja rasti iznutra, transformišući instalacije tokom trajanja izložbe. Polako. Nezaustavljivo. Oko ovih skulpturalnih radova nalaze se Karte 001—004, zidni crteži apstraktnih mapa.
Ove mape Kemil je izradio u gradovima u kojima je nedavno radio, uključujući Berlin, Sarajevo, Ljubljanu, New York, uvijek idući dalje na zapad. U svakom gradu posjetio je pekare u vlasništvu Kosovara, bilježeći njihove koordinate i povezujući ih.
Ovaj kartografski gest čita se kao oblik urbanog i dijasporičnog hodočašća koji omogućava povezivanje s korijenima daleko od doma. Galerija odjekuje stalnim zujanjem, zvučnim djelom snimljenim na radnom mjestu Ruzmira Bektešija.
GGM21 bilježi zvuk mašine za miješanje tijesta koju njegov otac uključuje svako jutro u 2:00 sata. Do trenutka kada se pekara otvori, i mašina i Ruzmir već satima rade, nevidljivi i nečujni. U izložbenom prostoru, ovo tiho zujanje postaje glas tog nevidljivog rada/radnika.
Zajedno, ovi radovi govore o migraciji, transformaciji i fermentaciji kao metaforama i metodama života. Kao što mikroskop otkriva da fermentacija nije magija, već rad, paralelno s tim, Kemilove instalacije otkrivaju spore i kumulativne procese koji oblikuju dijasporične živote: generacijsku upornost, brigu i izdržljivost.
Kemil Bekteši (rođen 1997.) je bosansko-kosovski vizuelni umjetnik porijeklom iz Goranske zajednice, čiji rad istražuje teme identiteta, geopolitike i kulturnog pamćenja kroz lične historije obilježene granicama i migracijama.
Njegova umjetnička praksa obuhvata različite medije, uključujući instalacije, skulpture, javne intervencije, s posebnim fokusom na radove specifične za lokaciju i vrijeme.
Njegova umjetnost često odražava kulturne i političke preklapanja između zemalja bivše Jugoslavije, dok je on sam navigirao regijom tokom svog života. Bektešijevo istraživanje društvenih pitanja često se fokusira na složene odnose između nacija, kultura i historija, te kako se oni izražavaju u savremenim vizuelnim formama.
Njegov rad ispituje interpersonalnu i geopolitičku dinamiku, pozicionirajući ga kao reflektivni glas u tekućem diskursu o regionalnom identitetu.
Diplomirao je (2020) i magistrirao (2021) na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, gdje je nagrađen Zlatnom značkom za izuzetna akademska postignuća. Tokom 2018/19, studirao je savremenu umjetnost na Fakultetu lijepih umjetnosti u Portu (Portugalija).
Godine 2023. učestvovao je na WHW Akademiji u Zagrebu, Hrvatska. Bekteši je dobio nekoliko priznanja, uključujući Nagradu ZVONO za mlade vizuelne umjetnike u Bosni i Hercegovini 2024. godine, te je bio finalista za Nagradu MANGELOS (YVAA) u Beogradu 2022. godine.
Sport
ZMAJEVI SPREMNI ZA BELGIJU: Fokus na odbrani pred Eurobasket
Prije 9 min0
Evropa
OBJAVLJENE ANKETE: Evo šta većina Nijemaca misli o obustavi izvoza oružja Izraelu
Prije 13 min0
Sport
VUČIĆ JE NAREDIO DA MORAJU BITI BOLJI OD HRVATA: Na jednu stvar nije računao
Prije 17 min0
Vijesti
DVIJE DECENIJE PRIJETNJI I PRIČA O REFERENDUMU: "Dodik je danas izuzetno slab, nesiguran, bez jasne strategije"
Prije 32 min0
Kultura
ŠOK OTKRIĆE U BOSNI I HERCEGOVINI: Arheolozi pronašli predmete stare 2.000 godina, vjeruje se da su imali posebnu svhu
13. Avg. 20250
Kultura
"SIGURNO BI TAKO ŽELJELA": Sprovod Gabi Novak bit će održan u krugu porodice i prijatelja
12. Avg. 20250
Kultura
JOVAN MARJANOVIĆ UOČI POČETKA SFF-a: Za film Dine Mustafića traži se karta više, prodaja ulaznica već nadmašila prethodnu godinu
13. Avg. 20250
Kultura
OPROŠTAJ NA TERAZIJAMA: Beograđani paljenjem svijeća odali počast Arsenu, Matiji i Gabi Novak
12. Avg. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.