EVROPSKA ZEMLJA U VELIKIM PROBLEMIMA, STEŽE SE REMEN: Trgovci čupaju kosu

Nije dobro nikako

  • Ekonomija

  • Prije 2h  

  • 0

U božićnoj sezoni trgovci ponekad moraju primijeniti taktiku nalik onoj fudbalskih trenera: kada prodaja ne ide, u završnici sve šalju "u napad". Tako je modni lanac Peek & Cloppenburg pred posljednji adventski vikend pokrenuo veliku akciju s popustima do 50 posto na kapute, jakne i pulovere, prenosi Dnevno.hr.

I drugi veliki lanci poput Otta i Galerije pokušali su privući kupce sniženjima, nadajući se da će barem u posljednjim danima spasiti ovogodišnju božićnu prodaju. No, pitanje je hoće li to biti dovoljno.

Prema anketi Njemačkog trgovačkog saveza (HDE) među 300 preduzeća, do četvrte sedmice Došašća samo je svaki šesti trgovac bio zadovoljan prometom, dok su dvije trećine iskazale nezadovoljstvo. Čak ni tradicionalno najjača sedmica neposredno pred Božić nije donijela očekivane rezultate. "Posljednjih godina još nismo doživjeli ovakve razmjere", rekao je glavni direktor HDE-a, Stefan Genth.

Sklonost štednji na vrhuncu od 2008.

Anketa portala YouGov od 22. decembra pokazala je da je 30 posto Nijemaca potrošilo manje nego prošle godine na darove, sajmove, hranu i ukrase, 16 posto više, a 44 posto jednako kao lani. Deset posto ispitanika nije odgovorilo.

"Sklonost štednji ovog je mjeseca na najvišem nivou od finansijske krize 2008. godine", kaže Rolf Bürkl iz Nürnberškog instituta za tržišne odluke. Inflacija i nesigurnost uticali su na oprez kupaca, pa i popusti trgovaca nisu donijeli očekivani promet.

Pad potražnje posebno se osjetio kod božićnih slastica poput spekulatiusa, medenjaka i drezdenskih kolača, gdje su prodane količine bile oko 15 posto niže nego lani, dok su cijene porasle 12 posto. Više od dvije trećine robe kupljeno je samo na akcijama, dok je prošle godine taj udio bio oko polovice.

Iako su pješačke zone u novembru i decembru bile živahnije nego prethodne godine, s porastom posjetitelja od 10 posto, više od 70 posto trgovaca i dalje se žalilo na manji broj kupaca. Dodatni pritisak stvara internetska konkurencija poput Temua, Sheina i AliExpressa, gdje je promet u novembru i decembru u Njemačkoj dosegao do milijardu evra.

Igračke i poklon-bonovi ostali su među najtraženijim darovima, dok su dobro išli i knjige, satovi, nakit te tehnička roba poput robotskih usisavača (+24 posto), friteza na vrući zrak (+15 posto) i računara (+13–18 posto). Black Friday akcije pokazale su se osobito korisnima internetskoj trgovini.

Božićna prodaja ne završava s Badnjakom – mnogi kupci troše darovani novac i poklon-bonove između Božića i Nove godine. Čak 14 posto trgovaca kaže kako im je ta faza najjača prodajna prilika. Procjenjuje se da će ukupni prihodi za novembar i decembar dosegnuti 126,2 milijarde evra, što je rast od 1,5 posto u odnosu na prošlu godinu. Konačna bilanca bit će poznata u januaru.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...