TOPLINA, NEVINOST, ŠARM: Meg Ryan o svom najkontroverznijem filmu - "Svi su bili fokusirani na golotinju"

Meg Ryan je tokom 1990-ih postala sinonim za romantične komedije.

  • Kultura

  • 06. Maj 2025  06. Maj 2025

  • 0

Filmska industrija odavno je poznata po svojoj nepredvidivosti - uspjeh filma nikada nije zajamčen, a glumci i redatelji često balansiraju između umjetničkog izražavanja i publike koja možda nije spremna na ono što im nude. U takvom je kontekstu tijekom ranih 2000-ih Meg Ryan, tada već etablirana zvijezda romantičnih komedija, napravila hrabar iskorak koji ju je skupo stajao – barem kratkoročno.

Meg Ryan je tijekom 1990-ih postala sinonim za romantične komedije. Filmovi poput Kad je Harry sreo Sally i Romansa u Seattleu učvrstili su njezin status "američke miljenice", glumice koja utjelovljuje toplinu, nevinost i šarm u filmovima koji slave ljubav. Iako se pojavila i u ozbiljnijim projektima kao što su Top Gun ili The Doors, njezina karijera u najvećoj je mjeri bila obilježena upravo ulogama koje su odražavale tipičan holivudski ideal ženstvenosti, prenosi Index.hr.

Zato je za mnoge bio šok kada je 2003. godine odlučila preuzeti glavnu ulogu u psihološkom trileru Rezovi (In the Cut) redateljice Jane Campion. Film je uvelike odstupao od svega što je publika dotad povezivala s Ryan - imao je mračnu atmosferu, seksualno eksplicitne scene i lik koji se bori s vlastitim identitetom i seksualnošću. Ryan je u filmu utjelovila učiteljicu koja započinje aferu s detektivom koji istražuje ubojstva u njezinu susjedstvu.

Kritike su bile podijeljene, a reakcije javnosti nerijetko žestoke. Neki su je osuđivali, drugi branili, ali gotovo niko nije ostao ravnodušan.

Njena izvedba u filmu nije bila problem, problem je bila percepcija koju je publika imala o glumici. Kako piše Far Out, Ryan je tijekom jednog intervjua za The New York Times izjavila: "Film Rezovi bio je seksualan, a seks zbunjuje ljude. Nikad nisam bila prikazana u tom svjetlu, to je bilo drugačije od arhetipa koji mi je dodijeljen."

"Reakcije na Rezove bile su okrutne, to je mogao biti posljednji film koji sam ikada snimila. Iznenadile su me negativne reakcije. Svidio mi se film, svidjelo mi se cijelo to iskustvo i svidjela mi se Jane Campion", dodala je.

S godinama je In the Cut doživio svojevrsnu rehabilitaciju. Rediteljica Jane Campion, poznata po filmovima kao što su Piano i Bright Star, kroz ovaj je projekt nastojala prikazati kompleksnost ženske seksualnosti i kritički pristupiti romantičnim mitovima koji oblikuju međuljudske odnose. Ryan danas ističe kako je film bio "feministička dekonstrukcija romantičnog mita".

"Drago mi je da danas možemo razgovarati o tom filmu", izjavila je Ryan za Hot Corn. "Toliko se toga izgubilo kada je film izašao jer svi su bili fokusirani na golotinju i senzacionalizam. Ali bio je to inteligentan pokušaj rastavljanja tih ideja na dijelove kako bi se sagledale iz novog kuta."  

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...