Politika
TUNEL NADE U FEDERACIJI BiH: Para nema, više kopaju policajci nego građevinci
22. Feb. 20250
Ovim povodom reagirala je Nasiha Pozder, poslanica Naše stranke u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH.
Ekonomija
03. Avg. 2021 03. Avg. 2021
3
Realizacija izgradnje projekta brze ceste Sarajevo – Goražde započela je krajem septembra 2018. godine potpisivanjem ugovora o gradnji tunela Hranjen između JP "Autoceste FBiH" i kompanije "Euroasfalt". Završetak radova planiran je u roku od 36 mjeseci.
Danas, 35 mjeseci kasnije, iz medija saznajemo da je prokopano tek oko 36 posto tunela Hranjen, dok je utrošeno čak 97 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova.
Tim povodom reagirala je Nasiha Pozder, poslanica Naše stranke u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH.
"Pričajući o tunelu Hranjen, moramo se vratiti gotovo tri decenije u prošlost, jer ne smijemo zaboraviti da su Vladi FBiH trebale 23 godine da osvijesti problem nepovezanosti Goražda s ostatkom Federacije. Istovremeno, tim gradom vlast nikad nije prestala emotivno manipulirati, čime je svoju nebrigu pokušavala nadomjestiti komplimentima kako su herojski grad i slično. Potom, što je još tužnije, za taj grad u smislu njegove povezanosti odlučili su se zauzeti u jeku predizborne kampanje 2018. Tad sam dovela u vezu otvaranje tunela Hranjen s hidrocentralom Vranduk, kojom se pred svake izbore manipulisalo, presijecale se vrpce, a ona nikad nije ni proradila. Nažalost, napravila sam tačnu paralelu. Imamo slučaj da će rok za završetak radova biti probijen, da je prokopano oko 36 posto tunela, a 97 posto planiranih sredstava je već potrošeno.
Najveća krivica, naravno, leži na Vladi FBiH. Primjetno je da Vlada odgovornost želi prebaciti na izvođača radova 'Euroasfalt', ali problem je u prirodi ugovora koji je Vlada potpisala. Radi se o tome da je Vlada, čijim se čelnim ljudima trenutno pred Sudom BiH sudi i za nesavjestan rad, potpisala ugovor koji nije predviđao poteškoće u radu koje su se u međuvremenu pojavile i jednim dijelom izvukle novac. Drugi problem je što je Vlada pristala da cjelokupna sredstva za projekt prebaci firmi, umjesto da to ide po završetku određenih faza projekta nakon nadzora, kojeg prvih pet mjeseci nije ni bilo, a kad je uspostavljen, nije imao nikakve ovlasti, što je treći najveći problem u ovoj priči.
Dio odgovornosti snosi i Vlada Bosanskopodrinjskog kantona, koja za sam projekt nije pokazivala nikakav interes do danas, kada je ušao u slijepu ulicu. Upozorenja je bilo, a davao ih je u više navrata kroz pitanja i inicijative zastupnik Naše stranke u Skupštini BPK Ibrahim Delić. Vlada BPK, s druge strane, pogodovala je finansijskim interesnim sferama u ovom projektu, a na štetu građana, tako što je dopustila da se otpadni materijal koji nastaje prilikom gradnje tunela, deponuje na području Kantona bez naknade.“
Pozder kaže da Vlada u vezi s ovim projektom nije nikako informisala Parlament FBiH. Ono što će sada kao poslanica uraditi jeste upravo insistiranje na transparentnijem pristupu daljnjoj gradnji. S tim ciljem, u parlamentarnu proceduru uputila je sljedeća pitanja:
- U kojoj je fazi realizacija ugovora o izgradnji tunela Hranjen, prema ugovoru zaključenom sa preduzećem "Euroasfalt"?
- Da li je izrađena nova dinamika radova na tunelu Hranjen i koji je datum završetka realizacije ovog projekta?
- Koliko sredstava je do danas utrošeno i koji je obim izvršenih radova?
- Kada se planira pokretanje javne nabavke za LOT 2?
Pitanja su postavljena Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija i JP "Autoceste Federacije BiH", od kojih Pozder očekuje ozbiljniji i odgovorniji pristup generalno u javnosti te na jasno određivanje granica vlastite odgovornosti u ovom slučaju te u vezi s tim poduzimanje adekvatnih mjera radi poboljšanja vlastitog rada, pogotovo kad su kapitalni infrastrukturni projekti u pitanju.
Politika
TUNEL NADE U FEDERACIJI BiH: Para nema, više kopaju policajci nego građevinci
22. Feb. 20250
Ekonomija
IMA I DRUGIH RUDA KOJE MOGU RAZVITI GRAD: Za investiciju vodovoda iz tunela Hranjen do Goražda potrebno još 3,5 miliona KM
04. Feb. 20240
Ekonomija
TUNEL KOJI MIJENJA SVE: Spajanje sa istokom BiH velika šansa za poljoprivrednike...
18. Sep. 20230
Ekonomija
DOBRA VIJEST IZ AUTOCESTA FBiH: Kreće investicija od 123 miliona maraka za završetak izgradnje tunela Hranjen
26. Maj 20230
Šareni svijet
U SRED EUROPE ARHEOLOZI PRONAŠLI DIVOVSKE CIPELE: Ko ih je mogao nositi
Prije 27 min0
Hronika
NEBO SE IZNENADA POTPUNO SMRAČILO: Dramatične posljedice velikog nevremena u Splitu, brojne gradske ulice pod vodom (VIDEO, FOTO)
Prije 28 min0
Regija
JULI JE, A TEMPERATURA NULA STEPENI: U Sloveniji pao snijeg
Prije 35 min0
Ekonomija
ČOKOLADA POSTAJE LUKSUZ?: Cijene otišle u nebo, ali potražnja ne jenjava
Prije 38 min0
Ekonomija
KRALJ PIJACE PRIZNAO KAKO VARAJU KUPCE: "Znaš kako znamo ko ima para?" (VIDEO)
05. Jul. 20250
Ekonomija
PLAN JE POTPUNO RAZRAĐEN: Evo kada će Lidl otvoriti svoje markete u BiH...
07. Jul. 20250
Ekonomija
PILOT OTKRIO SUROVU ISTINU O SVOM ZANIMANJU: "Mnogi se začude kad čuju kolika mi je plata" (VIDEO)
06. Jul. 20250
Ekonomija
IMA 77 GODINA I JOŠ NE MOŽE U PENZIJU: Napravio grešku koju sada skupo plaća
Prije 16h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.